Jump to content

prosjekt 338 lapua på remington 700


theigler

Recommended Posts

Har sjøl gjort dette og er fornøyd m resultatet skulle eg gjort d i dag hadde det nok blitt 338 edge eller rum.

Du kan bruke hvilken som helst lang 700 kasse PTG leverer onepice bolt til ca 200$ Badger magasin løsning.

Ei kvalitetspipe og ein bra stokk så er du i gang.

Men d blir dyrt.Trikset er betal og glem

 

S

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ville du valgt Edge eller Rum? Billigere hylser? Sånn jeg forstår det, så har iallefall Rem hylser som er i 338 kategorien dårlige. De har slitt med ujevne hylser, og om man må kanskje velge bort x antall i en 100 pk, så vil jo hylseprisen stige for å oppnå 100 kvalitets hylser. Der har Lapua, og nå med min erfaring Norma, ikke dette problemet. Men det er mulig ar Remington nå har fått orden på hylsene sine.

 

Effektmessig er vel hverken Edgen eller rum'n noe særlig hottere enn LM, det er iallefall så marginalt lite, at hverken papp, stein, stål eller vilt reagere på det.

Gjør det enkelt, og velg et standard kaliber, 338 Rum er vel oxo det. Vurderte selv Edge før jeg gikk for Lapua, men synes det ble for mye dill med hylse preparering, og det er jaggu nok dill med LM oxo, om man er like nerd som meg ;)

Link to comment
Share on other sites

Om en velger RUM, LM eller Edge bør handle om noe annet enn hva de leverer, for det er i praksis akkurat det samme. Forskjellen er at en LM krever en større bolt enn hva de andre to krever. Her ligger den største praktiske forskjellen. Edge får du Norma hylser til så tilgang på kvalitetshylser er ikke noe problem. Tror det er værre med RUM, der en må slite med Remington sine som jevnt over har et dårligere rykte enn Norma og Lapua. Selv valgte jeg Edge, men det var mye pga mitt låskassevalg som satte begrensinger. Alle disse 3 har suverene langholdsegenskaper, og de har noe annet til felles også, de er kostbare, men morsomme og skyte med!

Link to comment
Share on other sites

Hoved grunn til at eg ville valgt edge evt rum er at eg synes bolt og utdrager blir litt marginale på standard 700 bolt.Lapua mag hylser dobbelt så dyrt. hylsene holder 4-5 omladinger (hot loads)

Men holder på å teste ut LM m tight neck kammer dette ser ut til å fungere har pdd 15 omladninger og hylsene er still going

 

 

S

Link to comment
Share on other sites

Nosler har kommet med hylser til RUM som visstnok skal være bra. Koster jo da deretter, er vel nesten opp i Lapua-hylsepris, men hvis kvaliteten er bedre så er det verdt det. Ellers enig med Kammerherren, det er mer marginalt med LM i en 700. Det går jo bra, men du tar vekk noe av marginene i kassa. Derfor har også alle kasser som er beregnet for LM større bolt, og det er såvidt jeg vet ingen av custom-produsentene som leverer LM i en standard 700-klone.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...