Jump to content

Preparanter/utstopping


Kråkejeger

Recommended Posts

var å jaktet i trysil i fjor og da kjørte jeg forbi et stort skilt like før avkjøringen til RV208... aner ikke om pris eller kvalitet men var i allefall i hedmark! :)

 

Ellers vet jeg at en av landets fremste (etter hva jeg har hørt) holder hus ved Ål i hallingdal... Han kaller bedriften for Lågrinn zoo prep, men vet han er forholdsvis dyr, men produktene han gir fra seg er derimot meget bra... Han gir også beskjed dersom råemnet ikke er egnet til prep slik at du ikke får noe halvveis... Tror denne mannen vet å opprettholde sitt gode renomè... :)

 

Jeg ønsket selv å få min førsteskutte tiur utstoppet hos ham, men det var for mye blodpenner og han ville derfor helst ikke preppe den, han informerte i allefall om at resultatet ikke ville bli perfekt... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei! jeg skøt en tiur på 5 kilo for et par år siden, på høsten. Leverte den til Jøran Teig,Det var masse blodpenner, så det faktisk uten og dra fjæra tilbake. Han fikset det, fineste tiuren jeg har sett utstoppet! han er kjent for og være en sinnsykt flink utstopper. Koselig kar også!

Link to comment
Share on other sites

er ikke sikker på hva han i S.Osen heter men jeg har levert en kjøttmeis dit og veldig bra ble den også. kjenne flere som bruker han og er godt fornøyd med det han stopper ut.

bor i Trysil så han er nærmeste meg men utrolig flink til å stoppe ut :)

husker ikke helt hva han heter men men mener det er seland kanskje

Link to comment
Share on other sites

Prøv Jøran Teig , Hamar :!: Meget dreven preparant med lang fartstid i tillegg er han jeger og vet hvordan et dyr skal se ut og det er nemelig veldig viktig . Det finnes preparanter som ellers gjør en god jobb ikke noe med det men de får ofte ikke fram særpreget som mange dyr/fugler har . Altså man kan ikke stoppe ut en tiur med stilling som en høne :idea:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...