Jump to content

Feste løp til kolben?


hovland7

Recommended Posts

Hei, ha nå gjort det helt store med min 1980 mod Brno2..

Sko gjenge løpet for demper og kappet av det fremre siktet, og syntes det var en god ide og dreie av baksiktet også, uten å tenke på at der var festet til fremre skjefteskrue.....

Hva gjør jeg nå, finnes det noen muligheter for å få festet løpet nå?

 

Hilsen Hovland.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikkje til korleis dette våpenet ser ut, og dertil muligheter.

Men sidan du dreia av baksiktet reknar eg med dette var på løpet?

Og der var også feste for skjefteskrue?

Eg er ingen ekspert, men dette høyrest jo veldig merkelig ut.

Løpet skal jo ALDRI ha anlegg mot nokeo som helst.

Så til tittelspørsmålet, feste løpet til kolben er vel det siste eg ville gjort.....

Link to comment
Share on other sites

Ja heile baksiktet var presst/ loddet rundt løpet, var en hel del det, er ikke jeg som dreier, men han som gjorde det sa at hele delen løsnet etter ei stund, og at han da kunne dra den fremover løpet og av..

Men det må vel gå an og lage noe gjenge greier og lodde det på underløpet, eller rett og slett få tak i nytt b aksikte og montere på igjen..hehe

Link to comment
Share on other sites

Satt festet til løpsskruen på innfestingen til baksiktet? Med andre ord er det ikke samme løsning som på CZ452 der det er frest in et spor (svalehale?) i undersiden av løpet, og en trer en gjenget hylse inn i dette sporet fra siden. Denne hylsen festes så med skjefteskruen. Er det nok gods i pipa går det kanskje an å frese inn et lignende spor?

Men som tidligere nevnt så er det kanskje en tilstrekkelig løsning å bedde låskassa og bakerste delen av pipa. det er jo en salong, så det er ikke store krefter i sving her...

Link to comment
Share on other sites

Baksiktet var en helstøpt dings som på en måte var tredd på løpet, og på undersiden satt gjengene til

skruen.. men har snakket med han som dreier nå, og han skulle prøve og lodde på en mutter til å feste skruen i..

Når det gjelder bedding så har jeg ikke greie på det, men blir løpet sittende helt fast da uten mulighet for og få det av igjen uten at man må bedde det på nytt hvis man løsner det?

Men takk for tips folkens, det løser seg nok:)

Godt jeg ikke har betalt for børsa;)

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder bedding så har jeg ikke greie på det, men blir løpet sittende helt fast da uten mulighet for og få det av igjen uten at man må bedde det på nytt hvis man løsner det?

Det er jo litt eget valg, men det vanlige er jo å smøre på slipp-middel på metallet slik at beddemassen ikke fester seg til metallet, men bare blir "formet" når en setter i låskasse/løp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...