Jump to content

338 win mag og Hausken standard


endresl

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har ei børse i 338 wm som jeg tenkte å montere demper på. Jeg har lest og forsket litt på hva som er bra greier, og endte opp med å bestille meg en Hausken Standard tidligere i uka.

Men, nå jeg ser jeg at det er mange som anbefaler sterkere dempere til magnumkalibre. Er det sånn at denne demperen er for svak til dette kaliberet?

Vil helst ikke montere en demper som ender opp med å få forma til en pytonslange som har spist en hjort etter ei stund.

Link to comment
Share on other sites

Dette skal normalt gå bra om du ikke skyter for mange serier etter hverandre. Har selv brukt Hausken standard på en meget hardt ladet ladning i 338WM, og det har gått glimrende. Det du skal være forsiktig med er at etter 5-10 skudd bør du ta en pause. Hausken er ikke en demper for mengde skyting på en 338wm, med mindre du bestiller den med titan rør, eller velger Whisper utgaven.

Men om demperen din begynner å bule ut, så skifter Husken rør til deg kostnadsfritt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hmmm

Sier du at Hausken bytter rør for deg hvis dette har trykkring ?

Har en Hausken Titan med trykkring, men dette var ny info.

 

Da tar du kontakt med forhandleren din, så får han helt sikkert tilsendt nytt rør til deg.

Jeg har ivertfall fått nye rør til mine kunder. Du kan evt komme til meg med den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...