Jump to content

Ruger # 1 eller TC Encore Pro Hunter


Target

Recommended Posts

Har i lengre tid vært ute etter et enkeltskudd brytevåpen og sånn sett finnes det jo to typer hvor av en er tilgjengelig (Ruger) og en ikke (Encore).

 

Sånn sett er jo valget enkelt men hva er egentlig den praktiske forskjellen på disse to?

 

Har forumet noen formening om hva de foretrekker når valget står mellom Ruger # 1 og TC Encore Pro Hunter?

Link to comment
Share on other sites

Om du skal ha nytt eller brukt, så er det da flere muligheter. Alt fra Blaser K95? til Baikal IJ-18. Merkel og CZ har også, + noen fler jeg ikke husker i farten. Ombygde enkeltløpede hagler finnes også, blant disse får du antagelig mest for pengene.

 

Rugeren er ei artig fallblokkrifle, men altså ingen kipplauf. Encore er halvspennende,men krever verktøy for å deles, og det er småbiter... Noe ordentlig dritt for ei dele&putteisekken rifle.

 

Jeg snobber nedover, og bruker Baikal. 2håndsverdi=0, altså kan jeg spikke, file og bruke av hjertens lyst uten å tenke på markedsverdien som jeg måtte ha gjort med en Blaser. For meg er det viktig, jeg jakter på sjøen.

 

Både Ruger og Encore er vel presise nok, og er hanerifler begge to med dertil slagtid. Om det skulle ha betydning for deg.

Jeg tenker kompakt, og da er bryterifle konge, selv om jeg sikler på Ruger No1.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...