Jump to content

.32 ACP ammo?


JohnGalt

Recommended Posts

Grunnen til at jeg spør forresten, er at jeg er på utkikk etter spesialpistol. Og da faller det seg naturlig inn at det er enten .22, .32 ACP eller 9mm. Jeg så for meg en Walther PP. Det er bare 2 ute på Finn nå, og begge er i .32 ACP. Jeg har allerede pistoler i .22 og 9mm, og det er litt ork med enda et kaliber, spesielt når jeg ikke har ladepresse. Dessuten har jeg hørt at .32 ACP er vrient å lade.

Link to comment
Share on other sites

Ikke undervurder beretta 71 serien. Det er IMHO de beste pistolene som beretta har laget - ever -.

ar selv en hybrid, dvs en 74 med langt løp og skjefte som har egne kort 71 topp og nedkortetskjefte med riktige magasiner.

 

NM i spesialpistol har jo også blitt vunnet med en m76/71 hybrid.

Link to comment
Share on other sites

Støtter Hassel her, Beretta 70-serien er grovt undervurdert. Eller kanskje det er PP/PPK som er noe overvurdert, jeg kan ikke se noen grunn til å betale 2-3ggr så mye for en PPK i 22 når jeg ser hva en Beretta 71 er god for.

 

Når det gjelder lading av 32ACP er det kanskje litt mer fiklete enn med større patroner, men til gjengjeld er det vel en av de patronene som er enklest å lade mer presist enn fabrikk. Noen passende blykuler og en dæsj med N320 er alt som trengs.

Link to comment
Share on other sites

Bare kos å lade denne lille rakkeren :)

1,5 gr N310 bak en 71gr magtech kule er god sort. Litt høffligere enn fabrikkammo, men det er noe disse 32 pistolene med straight blow back setter pris på.

På den negative siden så blir aldri den boksen med 310 krutt tom.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Du får Fiocchi til litt over 2 kroner smellen på XXL, Jeg har skutt mange av disse med stort hell i min egen PP. Ellers blir det S&B til rundt 3 kroner. Denne er ikke noe bedre enn Fiocchi, så ingen grunn til å betale mer. Ta vare på hylsene, da .32ACP er en hyggelig liten patron å lade. Det eneste som kan være greit å tenke på er at de "gamle krigerene" som PP, PPK, HSC m fl ofte ikke mater så godt med HP kuler. Skal du bare lage hull i pappen så har jo ikke dette så mye å si.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...