Jump to content

P7 som spesialpistol?


Speed

Recommended Posts

Hei! Sjekket ut denne P7 pistolen, og lurte på om den kommer i spesialpistol boksen hvis man bytter siker og evt. filer litt.

Wiki skriver at den er noen millimeter for høy. 2 eller 4 millimeter avhengig av modell. Ellers kommer den inn i boksen med god margin.

 

 

p7pistol.jpg

 

[Ninja Edit: Kansje denne skulle ligge på "pistol" og ikke "pistolskyting" :oops: ]

Link to comment
Share on other sites

vekta holder den kansje, men er en helbasert magasinutløser på den i bildet, da er det vel begrensa med gods som kan fjernes på grep. å lære seg å skyte p7 tar tid,jeg ødela litt for meg selv da det tok mye tid bort fra std pistoler uten grepsoppspenn. Men dette er et flott våpen og ikke minst kvalitet. Om du får den til i kassen og liker den, kjøp :-)

Link to comment
Share on other sites

Har et P7 prosjekt liggende i cal.22. Vekta er et problem på den, ikke bedre av at jeg har satt inn lengre løp. Må flute løpet og gå løs med bor/fres rundt omkring for å få tatt nok. Men fyttirakkern hvor hardt stålet er.. Spenngrepet kan jo låses med en runde med teip om det er til sjenanse.

Vekta i en .32/9mm bør være noe mindre da løpet er lettere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

For meg ser dette ut som en HK P7M8.(mulig jeg tar feil) Vil umiddelbart tro at denne både er for stor og tung til å få til et godt spesialpistolprosjekt av.

Den pistolen som derimot er svært egnet i denne serien er HK P7K3.Denne har et bytteløpssystem i 22/32/380.Nokså få av den er laget.

Størrelsen passer godt ned i spesialpistolkassa og i 32ACP er den kun få gram for tung.For å lette den kan rekylbufferen taes ut og man oppnår nær riktig vekt.

Denne rekylbufferen er ikke i bruk når det skytes 22 med den og etter min erfaring er det heller ingen problem å skyte svake 32ACP uten denne.Dette må selvsagt gjøre på eget ansvar. Jeg har vel skutt ca 700-800 skudd med dette uten å ha oppdaget noen form for brekkasje.

For at den skal holde vekta med 22 settet må man nok ta av noe vekt på ramma.

Pistolen er meget presis med utmerkede sikter og meget god å skyte med.

 

Lykke til med prosjektet.

Link to comment
Share on other sites

For meg ser dette ut som en HK P7M8.(mulig jeg tar feil) Vil umiddelbart tro at denne både er for stor og tung til å få til et godt spesialpistolprosjekt av.

 

780g tung og har målene L171xH129(!)xB29.

 

Det vil si at jeg må gjøre noe med høyden på våpenet.

Lurte derfor om det praktisk la seg gjøre å file 4 mm i høyden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...