Jump to content

magasinbunn til usp magasin


Skorpinok

Recommended Posts

Hei

 

jeg har sett det er flere usp eiere her. til sommeren skal jeg til innkjøp av en usp 9mm, og jeg lurer litt på om det er noen som vet hvor det er mulig å få tak magasinbunner til disse. tenker ikke på standard bunner som medfølger, men likens som alltid er avbildet med tactical .45 og usp 9sd. har lett mye, men finner kun til compact, .40 og .45..

jeg har funnet amerikanske sider og en tysk med bunner av den typen jeg ser etter (med den lille tuppen, som jeg synes gir bedre grep og stabilitet), men ingen sender til norge.

 

noen som vet hvor det er mulig å oppdrive disse?

 

på forhånd takk for svar. :)

Link to comment
Share on other sites

Fikk en mail fra midway.no og de mente at de passa, men utskjæringa til magasinet i skjeftet er ikke likt. er et hakk foran på skjeftet som jeg er veldig skeptisk til. får vel kanskje bare ofre noen kr på en bunnplate og sjekke.

 

takk for svar. og gjerne hyl ut om noen har noen god intel om emnet. :)

Link to comment
Share on other sites

Her har du bildet av et av magasinene til min USP, står at magasinet er for både 9x19 og .40 ;-)

Men ville for sikkerhetsskyld, i hvertfall fått for en USP Tactical og ikke noen av de andre, sånn just in case.

 

USPmagasin.jpg

 

Slik et magasin må du få deg, er morsomt som fy :Dhttp://www.hkparts.net/shop/pc/HK-USP-3 ... m-p302.htm" target="_blank

Kan være du finner noen flere deler som kan falle i smak også :-)

Link to comment
Share on other sites

Hehe. det der ser nokså moro ut ja. Den siden der har de mag bunnene jeg vil ha, men sender selvsagt ikke til utlandet (norge). Er det fyfy og ta med magasiner fra utlandet og hjem? skal til statene neste år. hehe

 

men hkparts har mye nyttig. ;)

 

er det for øvrig standard flat plate du har der, eller type extended (som det virker de blir kalt)?

Link to comment
Share on other sites

Prøv å bestill og se hva som skjer :P

I værste fall skal det vel kunne gå an å gi noen kroner til en autorisert våpenhandler og bruke dette: http://www.hkparts.net/shop/pc/FFL-Requirements-d6.htm" target="_blank for å få sendt tingene.

 

Når det gjelder å ta med seg magasiner fra utlandet og hjem... Kjør på, bare vær obs på at om du skal innom New Jersey eller noe sånt, så er det veldig fyfy å ha magasin som tar over 10 skudd eller noe sånn idiotlov. Anbefaler å dele opp magasinene slik at de ikke ser ut som våpendeler. Man kan aldri vite.

 

Hva jeg har på den: Aner ikke, fikk den komplett med magasiner, demper og forsvarets hylster ^^

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

H&K USP Tactical 9x19 ;-) Selv etter 100K skudd, vært ute i snø, i sjøen, sand i den osv. Fungerer like bra.

Er jo ikke akkurat en presisjonspistol, eller som jeg sier "Man bruker den egentlig når de kommer nedi stridsvogna" :mrgreen: men om man først lærer seg å skyte med den, er den ganske så bra.

 

Jeg anbefaler NATO 9x19 (Har vel gått 80K med NATO) og om du ikke har tilgang til sånn ammo, kjøp Winchester 115gr. Sistnevnte er skambillig, jeg gir vel 120,- for en pakke på 50skudd.

 

Ikke bruk følgende ammo i den:

Fiocchi

Sellier og belliot (eller åssen man staver det)

MagTech

Blir klikk hele tiden med den ammoen, bruk NATO eller Winchester ;-)

 

Våpenet er også veldig lett å strippe i felten for å gjøre den ren osv.

Link to comment
Share on other sites

Ja, var 9sd som kommer til sommern. :)

får prøve å huske å holde meg unna de ammotypene da. Men må nesten kjøpe en pakke s&b sub bare for å ha prøvd det. får mulighet til å låne demper etter hvert, så må jo prøves. s&b sub er den eneste 9mm sub ammon jeg har funnet i ca området, men den tid den sorg. får vel satse på winchestern til forbruksammo. :)

prøvde usp i forcen, falt pladask jeg, så den skal jeg bare ha. :)

Link to comment
Share on other sites

Har også sett s&b til 1,69,- pr smell ved tusen stk. har egentlig hørt mye bra om de, men hvis de ikke går i usp'en så kanskje verdt å sjekke noe annet. er vel sikkert mye forskjellig erfaringer med ulik type ammo oxo, så får vel bare prøve meg frem. hehe.

finner alltids noe som funker etter hvert. :-)

Link to comment
Share on other sites

Ken Adams: Billig i min bok som skyter noen pakker med .357 i uka som koster det trippelte :P (Ja, jeg vet jeg burde lade selv man har ikke kommet så langt der enda hehe)

Men som jeg nevnte, S&B, MagTech og Fiocchi får jeg 5 klikk av 50 patroner, uansett hvilken av typene de har. Har vel blåst 1000 skudd i USP'en fra hver av de produsentene.

Har aldri hatt klikk med NATO eller Winchester.

 

TS: Nå har jeg ikke skutt så mye subsonic i den og kan ikke huske merke på ammo'en jeg har brukt da. En liten ting, om du bruker demper på USP'en, anbefaler jeg briller eller noe, for man får et skikkelig gasstrykk i ansiktet (Noe med konstruksjonen?) når man skyter.

 

Uansett, man skal ikke spare seg til fant heller ved å bruke ammo som S&B, MagTech, bare fordi de er billige. Hadde de fungert slik de skal, da er det noe annet.

 

Som TS, første gang jeg fikk prøvd en var i forcen, men jeg fikk min som tjenestevåpen som jeg senere kjøpte ut.

Link to comment
Share on other sites

Fiocchi og S&B (Disse to er helt elendige): Mater ikke, etter 1 skudd fyker de 14 andre kulene ut av magasinet og lander overalt. (Ser egentlig litt komiskt ut). Kiler seg noe jævlig.

Magtech: Dårlig mating (man må ta nytt ladegrep) og "føles" heller ikke helt riktig.

 

 

Så det du sier er, at en USP som er konstruert som die-hard tjenestepistol, er mye mer upålitelig og kresen enn min Tanfoglio Stock 2 som er konstruert som en konkurranse pistol! :P:mrgreen:

 

Hadde jeg hatt en USP som ikke fungerte med Fiocchi, S&B, Magtech etc så hadde den gått rett tilbake til forhandler/importør som en reklamasjonssak!

Link to comment
Share on other sites

Usp som tjenestevåpen ville vært drømmen ass. :) måtte tåle to år med en pill råtten g17. nå var riktignok alle glockene i leiren pill råtne, så jeg er naturlig nok ikke noen glock fan. hehe. (skal ikke starte en diskusjon på glock nå, kun min personlige oppfatning) :)

Vært i kontakt med jevnaker men tror ikke de forstod helt hva jeg snakket om. mulig kan prøve på nytt og referere til en link som kanskje forklarer bedre enn det jeg får til. hehe.. med bilder og sånn.. hehe

Link to comment
Share on other sites

Cardinal: Den liker ikke den ammoen rett og slett :P

 

Skorpinok: http://www.intersport-bogstadveien.no/d ... Page=19899 Sjekk her.

chiappa%20pistoler%20006.JPG

 

Må jo bare få sagt det, men ikke kjøp andre dempere enn Brügger & Thomet ("Originaldemperen").

 

Ellers er jeg helt enig angående G17 (og alle andre G'er forsåvidt). Ikke at det har noe å si i denne sammenhengen, men ender man opp i rett tjeneste kan man velge noe annet enn en råtten G17 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Fiocchi og S&B (Disse to er helt elendige): Mater ikke, etter 1 skudd fyker de 14 andre kulene ut av magasinet og lander overalt. (Ser egentlig litt komiskt ut). Kiler seg noe jævlig.

Magtech: Dårlig mating (man må ta nytt ladegrep) og "føles" heller ikke helt riktig.

 

Om dette er tillfellet 8) ...

Står ikke tilfeldigvis GFL under den NATO ammunisjonen din vel?

Forøvrig ville en god tjenestepistol kamre og avfyre samt fungere upåklagelig med all ammunisjon produsert for kaliberet.

S&B og Fiocchi er noen av verdens største produsenter av 9mm ammunisjon. Funksjoneringsfeil som du beskriver dem, handler om et råttent eller feil for kaliberet magasin.

Link to comment
Share on other sites

FN G1: Står FFV på mine og er ikke GFL ;-)

Eneste teorien jeg har, er at pistolen faktisk begynner å bli slitt. Den er vel snart på sitt 110K skudd for ikke å glemme den behandlingen den har fått :mrgreen:

Har kun brukt NATO de første 70K skuddene med den. Og når jeg bruker NATO eller Winchester, feiler den aldri og er så presis man kan skyte med slike pistoler.

 

Funksjonsfeilene har skjedd med 2 forskjellige løp og 2 forskjellige magasin, da jeg har brukt S&B og Fiocchi.

Link to comment
Share on other sites

hehe, ikke med på den mobbinga nei... for meg blir det usp uansett, og ammomessig så har jeg hørt mye forskjellig, så jeg får bare prøve og se.. :) er litt nostalgia inni bildet også, men alt i alt synes jeg den rett og slett er fantastisk :) og den skal få kjørt seg ingen tvil om det...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...