Jump to content

Utstyr for å lade slug.


Rs.1600

Recommended Posts

Tenkte å begynne å lade noen slugs, men trenger jeg egentlig en presse?

Kommer kun til å lade litt for morroskyting.

Holder det med å kjøpe rullekrymper, tennnhetteisetter, hylser, forladninger og gjøre alt manult veier kruttet på digitalvekt og lager slugs med kuletang i fra lee.

Link to comment
Share on other sites

Att: Rs.1600: i utgangspungtet så går dette sikkert bra, men ville spandert på meg en Ladebok også. Nå koster jo Lee load all ikke mye mer enn en tennhetteisetter,så hvorfor ikke kjøpe den.

Du kan også oppleve at du ikke får kammret brukte hylser, noe en presse hjelper deg med.

 

Att:schultz_30-06

Jeg har ladet noen skudd med denne, funker helt greit.Innebygd kruttmål holder en nøyaktighet på 0,3 grain hos meg, hvis jeg er konsekvent med teknikken.Jeg måtte gjøre en liten fix for å få skikkelig krymp men nå funker den bra. Skal du lade større mengder finnes det helt sikkert bedre presser.

Link to comment
Share on other sites

Att: Rs.1600: i utgangspungtet så går dette sikkert bra, men ville spandert på meg en Ladebok også. Nå koster jo Lee load all ikke mye mer enn en tennhetteisetter,så hvorfor ikke kjøpe den.

Du kan også oppleve at du ikke får kammret brukte hylser, noe en presse hjelper deg med.

 

Att:schultz_30-06

Jeg har ladet noen skudd med denne, funker helt greit.Innebygd kruttmål holder en nøyaktighet på 0,3 grain hos meg, hvis jeg er konsekvent med teknikken.Jeg måtte gjøre en liten fix for å få skikkelig krymp men nå funker den bra. Skal du lade større mengder finnes det helt sikkert bedre presser.

 

Tenkte att lee pressa blir litt unødvendig da jeg har liten plass, og att jeg ikke kan benytte funksjonen som kruttmålet og hagelmålet til slug, ladebok er en selvfølge. Kamringsverktøy er nok også en nødvendighet.

 

Når jeg skal begynne å lade jaktammo blir det en mec for stålhagl.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Da har jeg fått litt snaks, men kunne trengt ladedata for LEE 1oz slug og .690 rundkule.

 

Lee Classic håndladesett 12cal

krutt: Hogdon Longshot.

Claybuster Shotshell wads CB1114-12(erstatter WAA12F114)

Overshot .080" clear (plast)

BPI shorshell wads BPGS Seals

Korkmellomlegg.

.070" nitro card

Kule: LEE 1oz slug.

Lee: .690" rundkule.

CCI tennhetter.

Winchester tennhetter.

Håper dette kan brukes til noe:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...