Jump to content

remingtonVTR


mike

Recommended Posts

Da kom det ei remmington VTR i posten i dag i cal 223rem :lol: ,noen som har noe positivt eller negativt å si om den pangen.

Skal i hovedsak brukest til jaktfelt og småvilt. :?:

Lurer mest på hvilke kuler som går best i denne.

Jeg vart lei hova`n som ikkje klarer å stabelisere normal trenings ammo :(:( .

Link to comment
Share on other sites

Riflen er vel grei, den. Remington 700 er ikke verdens mest solgte jaktrifle uten grunn.

Eksakt hvilke kuler som går best i den må du finne ut av ved å eksperimentere, men den er riflet 1:9" og skal ikke ha problemer med å stabilisere opp til minst 69gns. 75gns og 77gns må du nesten prøve - det kan variere fra løp til løp. 69gns Sierra Match King kan jo absolutt være verdt å prøve mhp. presisjon.

Link to comment
Share on other sites

ja håper den stabiliserer tyngre kuler,ivertfall til jakt,med gamle hova`n er har så kunne eg berre bruke kuler opp til 53 grain,med alt for høg hastighet,var e under 150 meter unnda ørrfugelen så hørde jeg stort sett klask av kula og da viste jeg at det var ingen vits å gå frem til ørrfugelen, før den var stort sett sprengt.

Håper på kuler i 70-75grain vil stabilisere bra,for da blir det fule steik og kanse mellom langt hold skyting,gleder meg masse. :lol::lol::lol::|:|:|:|:|:|:|

Link to comment
Share on other sites

Fikk testet VTR`n på 200 og 300 meter i dag.Uforsyggende presis rett i frå pappesken,strålende fornøyd.

På 200 meter setter den 3 skudd på 7mm og 3 skudder på 300 under halve tommen.Og det er med kjøpe ammo :shock::shock::shock::shock: .Vtr`n går nesten alt for bra til å vere urørt frå fabrikken,det eneste jeg skal gjøre er å ta av litt tyngde frå fabrikk avtrekket,da det var eeeeen liiiten tanke for tungt. :overrasket:

Vist alle remmington er så presise frå fabrikk,så blir det lite å gjøre for børsissene i verden.Jada jeg hvet jeg er litt for begreistet,men likevel :wink:

Link to comment
Share on other sites

takker for svarm,men nå begynner problema,gitt.

Synest avtrekket var for tungt,tok da ut mekanismen,letta avtrekket og i gammal tro tok e vekk klakkane fremst i stokken,det skulle e kansje ikke gjort.

Vel,siden jobben alt er gjort så rett på skytterbanen for å skyte,men hvor er det blitt av presisjonen,før e tok bort klakkene så samla jo rifla hull i hull,samler forsåvidt bra nå med,men vanskelig å holde seg undet tommen nå.Hva har jeg gjort galt???skyter med samme ammunisjon jo,er det ting jeg har oversett,skjefte skruer??magasin??underbeslag??? har sjekka alt flere gonger,sjønner ingen ting.

Har til å med pussa pipa skikkelig og ny innskyting.Jeg kommer ikke dit jeg var i presisjon.

Setter da lit på dere andre i kammeret,hjølp. :sick::sick::sick:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...