Jump to content

Beretta og lugging


Mycroft

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har en Beretta SV10 Perennia III, en hagle jeg forsåvidt er kjempefornøyd med etter å ha brukt den en sesong, men jeg oppdaget at den gummien som er bakpå kolben lugget såpass i jakken ved raske anlegg at det ble en del bomskudd. Dermed ble det en tur til børsemaker som smurte noe lurium på kolben, kalte det glatting og fakturerte fem hundrelapper. (Finishen sammenligner jeg med den jeg får i bilen etter å ha brukt bumpershine.)

 

Dette løste forsåvidt problemet ei stund.

 

Men jeg lurer på om noen her på forumet vet om hva jeg kan bruke til å smøre dette selv? Helst noe som varer en stund og er holdbart.

 

Skjønner at børsemakere også skal drive butikk, men dette tror jeg at jeg burde klare selv noe rimeligere.

 

Løsningen på sikt blir nok bakkappe av tre, men kvalteten på stykket må jo passe til stokken osv.

 

Noen tips ??

 

mvh

MYC

Link to comment
Share on other sites

Henger meg på her, da jeg har samme problemet.

Jeg har også en sv10 og skal bytte kolbekappe. Jeg vurderer å gå over til trekappe jeg også. Eneste problemet er jo prisen!! Jeg tørr ikke tenke på hva den kommer på dersom jeg leverer inn haglen og ber de om å "fikse" meg en trekappe. Jeg vet jo at beretta selger trekapper (jaktkapper) løst. Men jeg vet ikke hvor jeg kan få kjøpt dette. Noen som vet om internettforhandlere eller forhandlere i osloområdet som selger trekapper til beretta løst?

 

Og et annet spm. Vil man merke noe forskjell på rekyl? gummi kontra tre?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Beretta har sorte kapper i hard plast slik at du slipper dette problemet.

Kjøpte en Beretta Ultralight Gold for en stund tilbake og da fulgte det med kappe både i gummi og hard plast.

 

Det gjorde det med min også, men det er nå viktig å få en kolbekappe i samme lengde. Og såvidt jeg vet så er det bakelitt/plastkappene veldig korte?

Link to comment
Share on other sites

Min tanke er:... Blir ikke en sånn massiv trekappe noe "tung", forandrer litt på balansen og gør våpnet noe (bak-tungt) ved anlegg?

 

Er litt "fixert" på god balanse, spec på hagelvåpen.

Ellers har jeg sett at Rogne Våpen har de (orginale for Beretta), her i Tr.lag.

 

bobby.

Link to comment
Share on other sites

Min tanke er:... Blir ikke en sånn massiv trekappe noe "tung", forandrer litt på balansen og gør våpnet noe (bak-tungt) ved anlegg?

 

Er litt "fixert" på god balanse, spec på hagelvåpen.

Ellers har jeg sett at Rogne Våpen har de (orginale for Beretta), her i Tr.lag.

 

bobby.

 

Den veier nøyaktig like mye som gummikappen :) den er hul og er ikke tung..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...