Jump to content

Erfaringer med Remington M700


skyttern 308

Recommended Posts

Jeg er på min 4de Remington nå(Klarer ikke holde på ett våpen da nye ting frister). Men felles for de alle er:

 

Presise.

Stabile og gode å holde.

Opplevd litt klikk med en og den hadde også problemer med å ta ut hylser.(Brukt våpen jeg kjøpte).

Gode og solide våpen som vil gi en eier masse glede.

 

Nå pr i dag har jeg en 700 CDL i (30.06 ultrakjedlig). Og dette tror jeg er børsa jeg blir beholden lenge :oops:

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde engang en m700 adl syntet i .30-06 som jeg kjøpte i 1995. Den hadde en styggtung avtrekker og ga meg 5-10 cm samlinger på 100 meter. Noe kobberbelegg i riflinga klarte jeg ikke å få bort, selv med de beste rensemiddler. Stålet i låskassa begynte å deformere seg og flise opp i sporet hvor tennstiften går gjennom..det var tennstifte guideforlengern som slet ned stålet på venstre siden i låskassesporet, mens jeg trykket ned hevarmen på sluttstykket...og dette skjedde etter bare 250 skudd.

 

Som bruksrifle til jakt er den grei, men som presisjonsbørse må man modde den med Jewel justerbar avtrekker, HS stokk for frittliggende løp og et matchløp...ellers kjøp 40X serien.

Link to comment
Share on other sites

har ikke så veldig stor erfaring med remington da jeg har hatt min i 3 dager,men den jeg kjøpte er en remington 700 VTR i cal 223rem,satte på et leupold 3-9*40 med leupold ringer og reist rett på skyttrebanen,med inbrekking av pipa og instilling av siktet.

Jeg har hatt mye våpen gjennom livet og det er ikke mange som har gitt denne presisjonen rett ut av pappesken,VTR`n samler 5 skudd på 100 meter på under lappen,så presise våpen er det,hvor lenge den holder kan jeg ikke si noe om,men det ser bra ut. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Fornøyd med min 700 ADL jeg :) Det eneste av trøbbel jeg har opplevd var at knasten foran avtrekker (som løser ut sluttstykket) satte seg bom fast. Og da ble det litt vanskelig å få pusset rifla :? Etter litt hodebry så skrudde jeg av stokken, og sjekket mekanismen nærmere. Det viste seg at en "låsesplint" i avtrekkermekanismen hadde forskjøvet seg, og sperret for den fjørbelasta armen som senkes for å frigjøre sluttstykket. Dyttet den på plass, problem løst 8)

 

Som et tips hvis andre opplever noe lignende :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

con:

- Det mester er skjevt: støtbunn, front i kassa/skjev løpslinje, variasjoner i høyden på broer (krever normalt justering av baser både sideveis og i høyderettning

- To av dem remington børsene jeg har hatt har det fallt ut biter av riflingen etter noe tids bruk (LVSF)

- Kjipe bøyelige tupperware stokker på billige modeller

- Sikring låser ikke hevarm (lett å miste ammo og i verstefall sluttstykket på jakt)

 

pro:

- Går normalt sett meget godt (selv om riflingen var helt herpa i mitt tilfelle)

- Stiv kassedesign

- Relativt kort lukketid

- Gode stive HS stokker på dyrere modeller

Link to comment
Share on other sites

Neste gang kjøper jeg meg en Remington 700 Police eller 40X, og de blir produsert på en annen fabrikk enn sporter seriene. Police riflene blir montert og funksjonstestet på flere monteringsstasjoner av fag personell. Disse riflene er laget for å tåle ganske mye, både i stålkvalitet og funksjon til sluttbrukerne sine. Det virker som om sporter seriene blir masseprodusert med mindre kostnader.

Link to comment
Share on other sites

Rett av esken er vel ikke akkurat en 700 toppen av kvalitet.

men når det er sagt så er jeg veldig godt fornøyd med mine 2 remington horer. begge to samler på 10 mm når skyttern gjør god jobb.

den største fordelen med 700 er at det er en standardisert kasse, absolutt alle børsemakere kan jobbe på en remington og den er vel bortimot pensum for alle børsemakere.

det er i tillegg lett å finne deler til remington 700, jeg har mcmillan og Aics stokker på horene mine.

Vurderer nå en tredje 700 som skal hores opp til jaktfelt rigg mulig .243 win :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...