Jump to content

Leica Magnus 2,4-16x56 første kikk


Torf

Recommended Posts

Rakk så vidt å kikke gjennom denne idag. Liknet veldig på Swaro Z6i men med mer kvalitetsfølelse. Spesielt høyde og sidetårnene var imponerende bra. Her er det ikke nødvendig med targettårn. Hvis klikkene var 1cm tror jeg det var 100 klikk=1m på en omdreining. Lysprikken var fin. Des samme var innstillingen for lys men, som med Z6i, ser det sårbart ut. Jeg liker plasseringen lysinnstillingene på NXS/Zeiss.

 

Eneste ulempene for meg er ikke medforstørrende retikkel og at den ser helt jævlig stygg ut. Ser ut som en Auda Q7 med monsterdekk..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Leica bommer på målgruppa med den kikkerten. Retikkel i 2. plan utelukker 80% av de potensielle kjøperene, hadde den blitt tilbudt med ordentlige ratt (svære, til å holde i og notere på), og et ordentlig retikkel så hadde den vært GENIAL.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Amatør: Den var fra vanlig produksjonsserie. Kikkerten ligger i disken hos Villmarksbutikken på Jessheim.

 

M67: Rattene er svære og veldig fine å justere på. Det beste jeg har sett på en jaktkikkert. I listene står også kikkerten med et annet modellnr oppført med targettårn. Foe jaktfelt tror jeg faktisk ikke targettårn er nødvendig på denne kikkerten.

Link to comment
Share on other sites

Her: http://en.leica-camera.com/sport_optics/rifle_scopes_magnus/Absehen/

All Leica reticle designs have been tested in the field, and all are located in the second focal plane.

 

Jeg synes bare det vitner om kunnskapsløshet i markedsavdelingen deres. Zeiss og de fleste andre har jo klart å putte #4 retiklet på rett sted, jeg begriper ikke at ingen av dem klarer å putte et mildotretikkel der det skal være.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...