Jump to content

HV Mauser 1939 762*63


mike

Recommended Posts

Har ei gamal hv mauser som jeg satte på kikkert sikte,bare for å sjå hvor godt en gammel kriger presterer.Montasjer av ukjent fabrikat (type see truu)og en kikkert av typen norkonia 3-9*40 til en svimlende sum av 700 kr tror jeg,ikke akkurat noen dyr rigg.men kassa er veldig bra og pipa er ny,skutt 15 skudd nå-

Ammoen jeg testet den med er av rusisk kvalitet,type partisan,nesten som å skyte med svart krutt.

Rifla er så orginal som den kan bli og har kosta meg kansje 1500 total.Men den skyter som ei sauer 200str,trodde ikke mine egne øyer da jeg gjekk frem til skiva på 100 meter`n,5 skudd kunne jeg dekke med en lite rund klistrelapp :overrasket: ,men dette er ikke mulig tenkte jeg og rusla ned på standplass for nye 5 skudd,rusla opp igjen og det var nok ei samling som kunne dekkest av en lapp. :lol:.

Vil nok ikke klasifisere denne riggen som den peneste i Norge,men skyter nokk filla av det meste vil jeg tro.

Skal bli morro å teste dette spettet på lengre hold,uansett så skal jeg ha det fryktelig morro på jaktfelt karusellen i vinter :lol: .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...