Jump to content

Kulefanger fra XXL


crazym

Recommended Posts

Hvis du leser teksten litt nøye så står det at den tåler luftgevær i .177 eller .22. Den tåler altså hverken .22lr eller .22WMR.

 

Trenger noe sånt, men selv den vil slite med .22wmr:

http://www.villmarksbutikken.net/Produkter/Jakt/Luftvaapen/Kulefangere/Champion-Kulefanger-.22?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Champion+Kulefanger+.22

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte min hos Holstad Våpen i Sarpsborg, den kostet riktignok (hvis jeg husker riktig) rundt tusenlappen, men den var beregnet for 22 Rimfire, og den har absorbert over 30 000 skudd 22 LR så langt, pluss "noen" 25 ACP FMJ og en del 32 S&W long LWC.

 

Dessuten, klubben bruker de samme kulefangerne på innendørsbanen.

 

Istmus

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Siterinjg slettet jmonsen

 

 

Fordi det blir vel ikke mye billigere enn å kjøpe en skikkelig fanger, du får et problem med at sanden etterhvert opptar masse bly og må skiftes ut, og fronten der du fester skiva blir etterhvert skutt hull i så sanden renner ut.

 

Kulefanger er rent og enkelt, særlig å resirkulere blyet. Se på tråden om haglammo og blyforbudet.

 

Istmus

Link to comment
Share on other sites

Vel, litt plank og spiker kan man finne i kjelleren. Det samme med maling. Evt kjøpe billig på byggern. Sand finnes gratis i naturen. De kulefangerne som ble linket til her er stort sett til luftgevær og maks 22. Det går går dårlig med 22. wmr. Skal du ha en "skikkelig" kulefanger som tåler cal 22+, så må man gjerne opp på 900 + +, ref linken til villmarksbutikken. Da er det penger å spare. Sanden kan byttes ut, eller filtreres.

 

Problemet med at skiveholderen blir skutt istykker, er hos meg totalt fraværende.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jeg har den Champion Kulefangeren for .22, nettopp anskaffet.. men jeg har et problem med rikosjett. Blykulene blir pulverisert og smadrer blinken bakfra.. blir masser av mikrohull.. er dette et forbigående problem etterhvert som "lakken" på stålet forsvinner, eller er dette problemet vanlig?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...