Jump to content

.260Rem i 6,5x47L Neck sizer.


Kim

Recommended Posts

Er i den litt leie situasjonen at jeg har både 6,5x47L og .260 Rem. Går det å neck-size .260 i 6,5x47 neck die med bushing? Tenkte mest på styring og hvor bra det blir. Lengdeforskjell kan en vel kompensere for ved å skru opp dien ved .260 ladinga? Tenkte å prøve å unngå å kjøpe dobbelt opp av neck sizere... Billigere med bushinger.

Link to comment
Share on other sites

Er i den litt leie situasjonen at jeg har både 6,5x47L og .260 Rem.
Ja det må være fryktelig leit. :mrgreen:

La meg først spørre. Hva har du av ladeutstyr til disse kaliberne i dag? Siden du ikke finner Lee collet til 6,5x47, håper jeg likevel du har noe annet? Ei fullsize die må du uansett ha til begge.

Men ja. Det skal være mulig å necksize en 260 Rem i ei 6,5x47 neckdie med bushing.

Tror jeg ville målt dia på halsen , på begge patronene med kule isatt . dersom dia er noenlunde lik , burde det være verd forsøket . Rent praktisk er det gjennomførbart :mrgreen:
6,5x47'n har en del tynnere gods i halsen enn 260 Rem og andre seksogenhalv kalibre. Derfor må det byttes bøssing mellom disse.

Til 6,5x47 brukes bøssing i str. .288" .Men til 6,5-284 og 6,5x55 er det vanlig med .291"/.292" . Sikkert til 260'en også.

Link to comment
Share on other sites

Hva med å teste ett 260 skudd i 6,5x47 kammeret. Da ser du enkelt om det er håp, og om 260 halsen kan bli necket.

 

eh.. det er nok ikke mulig. .260Rem = tidligere villkatt 6,5-308 eller 6,5x51 om du vil (ca).

Tror jeg ville målt dia på halsen , på begge patronene med kule isatt . dersom dia er noenlunde lik , burde det være verd forsøket . Rent praktisk er det gjennomførbart :mrgreen:

Diameter der er ikke problem. Kjøper bushing som passer til de respektive kammer uansett. Spm er om hvor mye styring en trenger på 260 hylsa i dien.

Er i den litt leie situasjonen at jeg har både 6,5x47L og .260 Rem.

Ja det må være fryktelig leit. :mrgreen:

La meg først spørre. Hva har du av ladeutstyr til disse kaliberne i dag? Siden du ikke finner Lee collet til 6,5x47, håper jeg likevel du har noe annet?

Ja, det er jo egentlig litt leit. Bortsett fra fordelen av at .260 hylser er gratis :D Men knot å ha to så "like" patroner. Kan jo bare sette løpet litt tilbake og lage 6,5x47 av .260 løpet og da, men har liksom ikke hjerte til det.. enda..

Ingenting til 6,5x47 enda og FL til .260. Tenkte derfor å prøve å unngå å kjøpe komplett "dobbelt" opp av neck sizere dersom det blir godt nok med en til 47'n.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Jeg bruker en lett modda Lee collet die i 260rem til og necksize 6,5x47L hylsene mine, funker flott det. Så burde jo være muligheter til og bruke denne til begge :wink:

 

Ja, men ting tar tid og jeg har ikke gjort noe mer med prosjektet. Nå må jeg snart gjøre noe annet da .260 hylsene som har hopet seg opp begynner å bli lange... 52mm+.. Da er det på tide med trimming. Og jeg har ikke det heller enda.. Da er det .308 løpet til helga.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker en lett modda Lee collet die i 260rem til og necksize 6,5x47L hylsene mine, funker flott det. Så burde jo være muligheter til og bruke denne til begge :wink:

 

Ja, men ting tar tid og jeg har ikke gjort noe mer med prosjektet. Nå må jeg snart gjøre noe annet da .260 hylsene som har hopet seg opp begynner å bli lange... 52mm+.. Da er det på tide med trimming. Og jeg har ikke det heller enda.. Da er det .308 løpet til helga.

 

Skal se om jeg får snurra inn 308 løpet på trg'n før helga, men blir nok 700'n med 6,5x47L som blir med ;)

 

Kim har du bytte tlf nr? sendt deg en sms tidligere idag

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...