Jump to content

Løp i kal 22-250 til Blaser R93 eller Mauser M03


sportsman500

Recommended Posts

6mnd ventetid på Blaserløp?? Trodde det bare var Schultz og Larsen som hadde "leveringsproblemer" jeg!?! Jeg bestilte løp i samme kaliber til Schultzen, det tok akkurat litt i overkant av 2 mnd før jeg hadde det.... Er du sikker på at det er så lang lev.tid? Har du hørt med alle som forhandler Blaser her til lands? Kan jo være at noen har et løp i 22-250 liggende..

Link to comment
Share on other sites

Hvem er importør av Blaser???

 

Velkjent problem det der da,men fatter ikke hva som er problemet med å ha etpar løp på lager,av de mest "vanlige" kalibrene jeg da..uansett produsent...kan jo umulig være noe problem å få solgt iløpet av året..

 

Ville uansett hørt med alle andre enn importør...kan jo hende de har ei rifle de kan "slakte" hvis det kniper om.....

Link to comment
Share on other sites

Det er norma som er importør. Har snakket med dem et par ganger, og de sier at det må bestilles, og vil ta ca 4-6 mnd...

Når det gjelder forhandlere, så har jeg snakket med Jakt Og Friluft i Arendal. De hadde heller ikke...

Er det noen som skulle hatt på lager, er det vel dem??? Ellers er jeg veldig takknemlig for andre tips :smile:

Link to comment
Share on other sites

@ sharpshooter

Det er fullt mulig. Problemet er at tilgjengeligheten på utskutte løp er noe begrenset.

 

@ RoarN

 

Det er vel fordet at bolthode låser i løpet og at løpet ikke er skrudd inn i "kassa" på vanlig vis ?

I tillegg er sporet for kikkert montasjen på løpet.

Er vel ikke umulig å lage løp men det er nok ikke lønnsomt.

Link to comment
Share on other sites

Det lages blaserløp av blanks, tror noen kaller det "kannibalisering" , dvs man feller inn et løp i kammeret på et originalt blaserløp. Utgangspunktet er ofte at man ønsker et kaliber som ikke leveres originalt. Det er vel få bestillinger på dette som skyldes lang leveringstid på originalløp. Det blir sannsynligvis en dyrere og dårligere løsning, og det er ikke sikkert man får det tidligere heller..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...