Jump to content

En liten "gulerot", og noen spørsmål rundt karantene tid.


Hedmarkingen

Recommended Posts

Niesen til samboer har jeg som nevnt tidligere i denne tråden har vært på "rusbehandlende" institusjon i over 4 år og hun har fremdeles tilbakeslag (stikker av titt og ofte for å ruse seg på nark). Min klare mening er så lenge det de har den tankegangen at det er "greit" å ta en bønne i ny og ne eller det som verre er- så bør de ikke ha befatning med våpen i det hele tatt.En som har vært rusfri over tid- la oss si 5 år uten tilbakefall av noe slag, de fortjener faktisk å få en ny sjanse. Skal jo ikke være straffet til evig tid.

Men ikke så lenge de sprekker i "prøveperioden".

 

Jeg tipper det er mange som uttaler seg her uten å ha sett/ følt på å ha en narkmisbruker i nær familie. En kompis eller en bekjent som er narkoman kjenner man ikke på kroppen som ett familiemedlem gjør.

 

Komplett enig! godt at noen som faktisk vet hva det dreier seg om kan komme med svar på slike tråder... ! :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Forhåpentligvis aldri.

Har lest en del av dine innlegg her etterhvert... Kan ikke si annet en at jeg til tider "føler med deg"... Kan ikke personer forandre seg? Kan ikke narkomane bli like "oppegående" som deg og meg? Synes virkelig det er arrogant med slike svar!

Mulig de kan bli like oppegående som deg, men neppe som meg :)

 

Vi snakker her om en "tidligere" narkonman, som fortsatt misbruker stoffer, og fortsatt driver med soning. Når han da etterlyser ervervelse av våpen, så vitner det om særdeles bagatellisering av egne gjerninger, mangel på dømmekraft og slettes ingenting som tyder på at han har endret seg. Jeg tar litt selvkritikk for å skrive "aldri", men det er mikroskopisk.

 

Om folk kan endre seg, ja, men ikke over natta, og ikke uten store grep som vanligvis minst inneholder miljøskifte.

 

Forøvrig må folk gjerne bruke narkotika for min del, men ikke om de har planer om å surre med skytevåpen.

Link to comment
Share on other sites

Dersom du faktisk hadde lest HELE innlegget, hadde du kanskje forstått litt mer av hva jeg mente! ;) Men du var trolig for ivrig etter å komme med en tilbakemelding, enn å ta deg tid til å lese HELE innlegget mitt! ;)

 

Jeg skrev altså også: Jeg mener at det bør være strengt rundt dette. Men vi vet alle, som driver med jakt, at dette er en sunn hobby. Jakten kan nok hjelpe han ut av problemene på mange måter, men på grunn av "rikets sikkerhet" så blir det feil å la han inneha våpen p.d.d.

 

Men klart han skal få inneha våpen som alle andre, dersom han motbeviser "vår" tvil. Men dette mener jeg bør gjøres uten våpen, og i form av totalt avhold til narkotiske stoffer i en lengre tid.

Link to comment
Share on other sites

Da blir 48.000 kroners spørsmålet, hvorfor føler du med meg, og åpenbart mislikte posten min?

Dersom du er frustert over noe annet jeg har skrevet, så kanskje du burde kommentere det isteden?

 

Og med slike utsagn (se over) gjorde du at kommentaren passet bedre som fakta, enn som humor som den opprinnelig var ment :)

Link to comment
Share on other sites

Deg om det...

 

Grunnen til at jeg ikke har kommentert andre tråder er utelukkende at jeg ikke har følt at det har vært stor nok grunn til det... Men å skrive, "Forhåpentligvis aldri" til denne tråden syntes jeg var arrogant og utrolig dømmende! Og da skrev jeg en kommentar til det.

 

Slike dømmende svar og holdninger gjør det enda vanskeligere å komme seg ut av situasjonen Edit: som de narkomane er i!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...