Jump to content

Litn test av Hevi shot hevi 13, med hagl med egenvekt på 13


GÅSEJEGERN FRA FOSEN

Recommended Posts

Testet i dag hevi shot hevi 13 kal 12/70 42gr, holdet var 35mtr å blinken/skiva ei sponplate(3cm tykk) med

påtegnet gåsefigur ettersom det er gåsejakt jeg ønsker å bruke patronen til. Synd jeg ikke er så flink med å legge

ut bilder, men gåsefiguren hadde 8 hagl i hode å 46 i seg totalt ergo en patron for lange hold, hagla var

forøvrig franchi fast white med mod choke.

Link to comment
Share on other sites

Testet i dag hevi shot hevi 13 kal 12/70 42gr, holdet var 35mtr å blinken/skiva ei sponplate(3cm tykk) med

påtegnet gåsefigur ettersom det er gåsejakt jeg ønsker å bruke patronen til. Synd jeg ikke er så flink med å legge

ut bilder, men gåsefiguren hadde 8 hagl i hode å 46 i seg totalt ergo en patron for lange hold, hagla var

forøvrig franchi fast white med mod choke.

 

Er dette en ny patron på markedet, eller er det den gamle HeviShot patronen?

Link to comment
Share on other sites

Tok et rådyr meg hagle på 25 meter.

 

Patronen var dog Clever Mirage Tungshot. Samme egenvekt, men annet varemerke.

 

Skøyt med 4-er haggel.

Enkelte gjennomskytinger, men mesteparten av hagla lå i motsatt side av skuddside.

Også lårben på motsatt side av skudd var smadret.

 

Ikke redd for å trekke holdet til 30 meter med denne. Men ikke noe lenger.

Link to comment
Share on other sites

Patronene produseres av environ metal i usa, selges i 5pk som kostet meg 115kr(23 pr skudd), utgangshastighet er på eska

merket 1090fps å haglestørelse var nr 4. choken var mod(halv) så dette er en patron som skytter trangt, gjennomtreging

er lit vanskelig å bedøme men fikk nesten gjennomskyting på sponnplata som er ganske tykk ca 2-3cm. Prøv et søk

på youtube på hevi shot, er en snutt der om hevi shot hevi 13. I usa brukes denne patronen til kalkun å innehar vist

verdensrekord i en konkuranse der det skyttes på en kalkunblink vor det er om og gjøre å få mest mulig hagl i en sirkel

på størelse med en appelsin på 40 yards, rekorden er 41 hagl i sirkelen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...