Jump to content

Omsider,en ny kniv


sako.

Recommended Posts

Etter et halvt år med nesa konstant i en eller annen lærebok har jeg hatt juleferie, og tatt meg tid til annet enn studier. Har jeg endelig fått tid til en tur i furtebua, og brukt hendene istedenfor hode, pc og kalkulator.

Dette har resultert i en kniv etter samme design som de siste jeg har laget.

Denne gangen med skaft av AAA valbjørk, rød vulkanfiber, tinn med filarbeider og elghorn holk. Blad i RWL34 stål av Ingemar Nordell, designet av meg selv,10cm langt.

Slire av shaftlær, farget aterasittgrå,sort sømkant, sort oppheng med hylesbynn (Norma 308win),preget dekor.

Hele stasen ligger nå til tørk, så bilder får komme neste år:-)

 

efqf5d.jpg

 

18n1xd.jpg

 

szedrp.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ser ikke ut til at du har mistet noen av evnene ennå :winke1:

Skal jeg sette fingeren på noe er det bruk av tinn sammen med messingen bak. Ikke noe de fleste legger merke til,

men du brukte messing begge steder før og dette harmonerer bedre. Sluppet opp for messing?

Ellers, bra kniv, som vanlig. :D og en god start på det nye året.

Link to comment
Share on other sites

Hei Sako, og godt nyttår!

På tide det kom en kniv fra deg igjen, lenge siden nå.

Kniven ser jo flott ut, men jeg er litt enig når det gjelder å blande gule og blanke metaller i et og samme knivstell.

Hvis du ønsker å bruke tinn i det framre mellomlegget kan du jo erstatte mosaikkpin bak med et nysølvrør, og sende hylsebunnen til forsølving, da blir alt blankt. Eller messing "all over". Forøvrig har jeg sett vellykkede skapelser på andre knivforum hvor det er blandet forskjellige metaller. Er vel heller ingen absolutt regel dette.

Uansett, fin-fin kniv! :thumbup:

(PS håper det ikke går et halvt år før du presenter neste kniv)

Link to comment
Share on other sites

Skal prøve å holde min sti ren for blandede metaller heretter :-)

Vi får se når det blir tid til en ny kniv, har noe litt spennende på gang.....

Har designet et fulltangeblad med utgangspungt i mitt design. Malen går i posten i dag, så fåt vi se hvor lang tid det tar før prototypen kommer tilbake. Om ikke annet håper jeg å kunne lage første prototypen i vinterferien. Det er jo fordelen med å være student, en ferie i ny og ne, men fy f.... så mye jobb det er imellom.

Nå sitter jeg å regner moment på bjelker før eksamen i slutten av uka......

 

Godt nytt år :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...