Jump to content

Pardini SP og magasintrøbbel?


hakoni

Recommended Posts

Jeg har hatt noe småsnusk med Pardini SP'en min, den er ett år gammel, men i travel tjeneste, og jeg mistenker magasinene, det er så og si alltid skudd nr 2, har hatt noen tilfeller hvor skuddet stuker seg (går for høyt og entrer ikke løpet, men går over), og blir banket skjevt av sluttstykket, eller, at det ikke mates i det hele tatt, og at jeg må ta et ekstra ladegrep. Førstnevnte skjer som oftest når jeg lader med 6 skudd, sistnevnte skjer uansett med 5 eller 6.

 

Har kjørt full puss på magasinene en tre fire ganger i løpet av sesongen, men virker ikke helt som det hjelper allt for mye. Mistenker at skuddet som skal entre løpet treffer kneika før rampen og spretter opp, eller stopper helt. Noen som har opplevd det samme? og har noen tips?

 

Gjennomsnittlig skjer dette ca, tja, kanskje ved rundt 90 skudd? er 3 av 8 starter denne sesongen i fin som ikke ble så alt for bra pga. dette. Ellers er Pardinien helt super.

Link to comment
Share on other sites

La meg tippe.

Du bruker CCI Standard eller annen ammo som måler 25,0mm eller litt over ?

I så fall et velkjent Pardiniproblem.

Pardini har så "korte" magasiner at patronene kiler seg fast mellom frem- og bakvegg.

Bruker du litt kortere patroner eller klemmer magasinene litt så avstanden blir lengre forsvinner problemet.

Test først med å file litt av tuppen på patronene.

Funker det greit da, har du funnet problemet.

Link to comment
Share on other sites

:shock: Dette var et problem på de første Pardini'ene og har ikke vært noe problem de siste åra.

Men har du mistet magasinet i gulvet? Jeg slet med helt identisk problem for et par år siden. Jeg gjorde alt som gjøres kan og sammenlignet med reservemagasinet men uansett fikk jeg akkurat samme problemer som du nevner. Jeg måtte tilslutt kjøpe et nytt magasin og da var problemet over! (Joda, jeg kunne selvsagt brukt reservemagasinet, men da hadde jeg jo ikke hatt reservemagasin.. ???) :wink:

Må vel krype til korset (skammer meg fortsatt!) å inrømme at jeg gikk over bekken etter vann denne gangen og kjøpte magasin i Danmark...

Siden våpenet ikke er eldre er vel dette en sak som Petter fikser uten kostnader for deg vil jeg tro. Utrolig bra service hos Børselars for tiden!

Link to comment
Share on other sites

har slett ikke forsvunnet på nyere modeller
Beklager ordbruken min.. Problemet med plass er nok der fortsatt ja, men det har blitt endel bedre. Når jeg kjøpte min fungerte den ikke med cci standard.. Men Petter fikset dette (blokket ut magasinet litt). Har ikke hørt at det har vært noen problemer med dette de siste åra da!
Du kan bare venne deg til å kjøpe nytt magasin av og til
Å hvor ofte bør dette byttes? Jeg har altså byttet ut et av mine siden min Pardini ble kjøpt.. Men den er jo bare 7 år gammel og går neppe mer enn 300 skudd i uka, så jeg regner med at din uttalelse er bassert på mye lengre brukstid og mer intens bruk? :P
Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter CCI i min, og den jammer med ujevne mellomrom. Grunnen er at det samler seg kulefett foran i magasinet, og da mater den ikke korrekt. En liten runde med messingbørste, så er alt i orden igjen.

Men, jeg har "brukt opp" 3(!) magasinbunner. De små, tynne plastleppene ryker for meg, av en eller annen grunn. 2 av magasinene er aldri demontert heller, så jeg vet ikke helt hva som er årsaken. Mulig jeg har fått fra en dårlig produksjon?

 

mvh

Egil

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...