Jump to content

rengjøring av håndvåpen i UL?


Ole_Netland

Recommended Posts

hva vaskemiddel anbefales til rengjøring av håndvåpen ved bruk av UL når det primært er innsiden av pipen som skal rengjøres (+ tønne). Og sist men ikke minst, det skal ikke slite på blåneringen...

 

jeg får nok ikke nedi hele våpenet så kjedelig om der blir skille i blåneringa på det som har vært nedi og ikke. har ikke plan om å avtrekker og den delen av revolveren nedi, ikke hver gang i all fall...

 

Er bly, fett og kruttslam jeg ser for meg at der er i løpet..

 

Er helt ny med egne håndvåpen og har nå skutt div rester jeg har fått fra folk og skal nå over på å skyte bare en kuletype så vil rengjøre først.

Link to comment
Share on other sites

Du kommer nok fortere i mål ved å bruke en bronsebørste, gjerne noe overdimensjonert (i alle fall for tønna) enn ved bruk av et lite ultralydbad. Der ultralyd virkelig er kjekt å bruke er f.eks. når man skal ha ut all gørra fra krinkelkrokene i avtrekksmekanismer/rammer uten å trenge å demontere det i sine enkelte bestanddeler. Til det formålet anbefaler jeg Ed`s Red uten aceton.

Link to comment
Share on other sites

okay, takk for tipset.... ed's red høres ikke dumt ut i UL nei.....

 

Ser ikke bort fra at børste og rensemidler er best, måtte bare høre her for det er jo så mye folk bruker ett UL bad til....

 

spørs om jeg ikke må lage meg en blanding med Ed's red spesial til slikt bruk, har blandt annet ett par sluttstykker til rifler som sikkert kunne vært oppi der, ja hele låsekasser og...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...