Jump to content

BSA DeerHunter spotter


Guest loudenboomer

Recommended Posts

Guest loudenboomer

Bestillte et Spotter scope fra BSA (20-60) siden, midway hadde et bra tilbud på det(faktisk også sett opp i mot direkte import). Hadde en feeling på at dette ikke var så veldig lurt, men det ville bli lite brukt, skulle primært bukes til å se kulehull på 300 meter.

 

Pakken ankom i dag og etter en kort test kan jeg vel egentlig konkludere med at denne spotteren er ubrukelig. Enten er det noe galt med mitt scope eller så er hele serien en dårlig spøk. Forventet ikke mye: farger - kantskarphet - motlysegenskaper kunne være helt i bunnskiktet. Problemet her er at at bildet totalt sett aldri kommer i fokus i det hele tatt. på 20x kan en nesten greie å fokusere men på høyere forstørrelser blir det bare fullstendig grøt. (testet i sollys, ikke motlys)

 

Tar en telefon til midway på mandag - dette åker tilbake om dem ikke kan gi meg garanti om at det er noe feil med mitt scope.

 

Andre som har testet dette eller tilsvarende billige scopes?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tittet litt i en sånn BSA, og det var noe rart. Så da ble det i sin tid valgt en annen billig sak.

Siden jeg har samme bruksområde som deg, se på hull i papp, skaffet jeg meg en 15-45x60 fra den berømte optikkleverandøren Biltema. Kikkerten har fungert utmerket til sitt bruk, og på ingen måte fått mild behandling i bagasjerommet på bilen.

 

Et par andre alternativ som folk er fornøyd med kan man få hos hoffleverandøren av "kjekt å ha saker", Clas Ohlson.

Link to comment
Share on other sites

skaffet jeg meg en 15-45x60 fra den

 

Ser du kulehull på 300m med den? Er på leting etter billigst mulig kikkert som konsekvent (gitt brukbare forhold) ser kulehull på 300m.

 

K

 

Ser ihvertfall 22LR kulehull på 100meteren uten noe problemer.

Link to comment
Share on other sites

skaffet jeg meg en 15-45x60 fra den

 

Ser du kulehull på 300m med den? Er på leting etter billigst mulig kikkert som konsekvent (gitt brukbare forhold) ser kulehull på 300m.

 

K

 

Må innrømme at kikkerten brukes mest på 50 meter i mitt tilfelle. Så da gjorde jeg en rask test. Med full zoom mot et hus som ligger godt over 300m unna, og igjennom et vindu som nok ikke ble pusset igår. Det ingen problem med å se spiker i panelen.

Om kikkerten fremdeles er i salg vet jeg ikke, men den er ikke tatt bort fra nettsidene til Biltema.

Link to comment
Share on other sites

Bestillte et Spotter scope fra BSA (20-60) siden, midway hadde et bra tilbud på det(faktisk også sett opp i mot direkte import). Hadde en feeling på at dette ikke var så veldig lurt, men det ville bli lite brukt, skulle primært bukes til å se kulehull på 300 meter.

 

Pakken ankom i dag og etter en kort test kan jeg vel egentlig konkludere med at denne spotteren er ubrukelig. Enten er det noe galt med mitt scope eller så er hele serien en dårlig spøk. Forventet ikke mye: farger - kantskarphet - motlysegenskaper kunne være helt i bunnskiktet. Problemet her er at at bildet totalt sett aldri kommer i fokus i det hele tatt. på 20x kan en nesten greie å fokusere men på høyere forstørrelser blir det bare fullstendig grøt. (testet i sollys, ikke motlys)

 

Tar en telefon til midway på mandag - dette åker tilbake om dem ikke kan gi meg garanti om at det er noe feil med mitt scope.

 

Andre som har testet dette eller tilsvarende billige scopes?

 

Jeg fikk faktisk min i dag og er så langt kjempefornøyd, med tanke på prisen jeg ga. Spotteren er klar og fin nesten helt opp til 60 x, rundt 50-55x og opp er det litt uklarhet, men det er så lite at jeg klarer fint og bruke den til på de forstørrelsene..... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...