Jump to content

pulver til hylsesmøring??


Ole_Netland

Recommended Posts

her i uka hadde jeg inne en kar på kontoret og vi kom i snakk om lading, han sa da han hadde fått et pulver av en bekjent som han brukte til å smøre hylsene med, dybbet de bare i pulveret, så var de smurt både utapå og inni halsen. Han viste ikke hva type pulver dette var etter som at han hadde fått en skvet i en uorginal boks. Dette var vist helt supert når han skulle helpresse og lade i dillon 550 for da ble det ikke noe fuktighet i eller utenpå hylser som krutt kunne henge seg opp i, og han trengte ikke vaske hylsene etterpå, bare tørke lett av de.

 

Han hadde fått dette fra en tidligere svigersønn som var ivrig hjemmelader og jobbet i nordsjøen, så om dette kommer fra lade verden eller nordsjøen viste han ikke.

 

Noen som har noe ide om hva dette kan være for det høres jo veldig mye greiere, spesielt når enn skal helpresse på progresiv presse.

Link to comment
Share on other sites

Finnes et stoff, hvitt pulver (Mica) som er bergnet for smøring av hylsehalsen ved neck-sizing. Finnes hos flere ladeutstyrsprodusenter, sjekk på Midway.

Fungerer etter min erfaring ok (ikke mere!) til neck-sizing og innvendig i hylsehalsen ved fullsizing. Vil tro det blir i dårligste laget for full-sizing uten å ha prøvd.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Eg har ladet noen tusen skudd, når eg neck sizer patroner så bruker eg å fukte en finger med helsyntetisk olje som eg setter hylse halsen mot. liten ring med olje rundt åpningen på hylsa, skal veldig lite til, og dette holder til 10-15patroner før du må gjenta dette med å påføre olje.

Fungerer meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...