Jump to content

Billig teleskop, hvor finner man slikt?


barerobert

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter et billig teleskop til bruk på skytebane.

Jeg har funnet dette hos Biltema, og dette hos Clasohlson, men disse koster mer enn jeg hadde tenkt å bruke. Kvalitet er ikke nøye siden det bare skal brukes til å bekrefte treff eller bom.

Hadde vært fint med trinnløs zoom.

 

Finner jeg teleskop billigere eller er det disse alternativene jeg har?

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper du ikke blir skuffet. Det må omentrent være sol og helst nysne for at man skal kunne se noe i de der billige teleskopene.

 

Jeg vet ikke hva du skal bekrefte treff på , eller i, eller hvor langt hold det er. Men det er ikke sikkert du er kulehullene i skiva med et sånt billig malayrør..

 

Jeg ville nå satt i noen kroner eller så er kikkertsiktet like bra.

Link to comment
Share on other sites

Enig me Steve, de billig scopene er bare dritt, vil bli skuffet når du får se i dem, å nesten ikke ser en dritt. Har kjøpt flere sjøl, å det er stortsett bare søppel. Skal en ha noe som begynner å bli greittnok må en vel opp på de billigste Nikonene til et par tusen, eller De billigste Opticronene. Ikke noe vits i å bruke 1000 kr på noe en ikke ser en dritt i, bortsett fra i sterk sol midt på sommeren. Fikk heldigvis sjøl tak et gammelt brukt Tysk laget scope, å da fikk jeg se åssen et brukbart scope skulle være.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...