Jump to content

Prøving av "innendørs" slug


Jodagitt

Recommended Posts

Hei, her på telemark kysten blåser det ganske friskt nå.. Aldeles umulig og testskyte ute! :(

 

Har nå begynt og lade slug som jeg kan bruke inne :D

 

Konseptet er Lee 1oz drive key støpeform og smeltelim, fungerer ganske bra på 25m Hadde jeg finni ut av hvordan jeg kan legge ut bilder her så kunne dere fått litt bedre inntrykk av hva i all verden jeg holder på med, morro er det iaffal :wink:

 

Lurer litt på og støpe noe buckshot også

 

Nå er det bare om å gjøre... huske hva som er plast å bly :shock:

Link to comment
Share on other sites

Gøyalt :-)

 

Jeg har prøvd å støpe plastkuler til rifle og pistol, det funket men la igjen fryktelig mye dritt i løpet. Kunne skyte med ei pappeske full av avispapir som kulefang, med 9mm pistol og kun tennhette som drivmiddel. Presisjonen var grei nok på noen få meters hold, men treffpunkt ble selvsagt ikke helt som med skarp ammo pga null rekyl.

Link to comment
Share on other sites

Er mitt i testfasen enda, men skal komme med mere info i kveld,

 

Vargen har rett i at det samler seg en del dritt i løpet med bruk av plastladninger..

 

Prøvde tidligere kun med tennhette.. det holdt med et testskudd :shock: Da var det bare og finne frem pussestokk og en trekloss :lol:

 

Er det noen som har erfaringer med slik lading er det bare og komme med tips, det er ikke noe vits og finne opp hjulet når noen allerede har gjort det :D

 

Tester en del med Hodgdon titewad nå.

Fungerer greit.. men ikke dritbra :|

Link to comment
Share on other sites

Resultat: "Innendørs" plast-slug

 

Patron: Nobel Sport Italia 12/70

Tennh: CCI 290

Krutt : 16grain Clays (hodgdon)

Wad : 12S0

 

Plastslug Lee 1oz Drive Key støpeform rengjort og satt inn med matolje for så støpe smeltelim slugs

 

Etter litt testing kom jeg frem til at sluggen måtte teipes et par runder med el-teip, testskutt med rem870, 71cm løp m/riflet slug choke :D

 

Ok pressisjon på 25m men ikke innihelvete bra... moroammo :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...