Jump to content

Revejeger søkes.


East Clintwood

Recommended Posts

Det er ikke min annonse, men jeg ser så mange unge som ønsker seg revejakt for tiden.

Her er en annonse på Finn.no som søker en åtejeger til jakt på rev.

 

Denne hører kanskje hjemme under Finn.no tråden, men for at flest mulig skulle lese den lager jeg en egen for denne.

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32237547

Link to comment
Share on other sites

Etter overskrift og dømme kan det virke som dette er en form for betalt jobb men ble usikker når jeg leste lengre nedover om det var omvendt . Hadde det ikke hvert så langt unna kunne dette hvert noe men for meg som har rev rundt huset og i alle lier så er tilgangen stor i hele vårt distrikt og er det noen som ønsker jakt så er det bare og melde seg. Selv som utenbygdsboende kan en jakte gratis her + skuddpremie . Det eneste en må skaffe er tak over hodet.

Link to comment
Share on other sites

Så på den selv men slo det fra meg, selv om jeg brenner etter et jaktområde i nærheten.. Kjøre nesten en time for å så ta ferge for å kunne dra på åtejakt blir litt i overkant.. Bør være bra pris på skinnet da ja.... :lol: Jakta riktig nok elg i på den øya i høst å det er helt klart mye fint areal der ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det aller beste er å få lov å sitte på låven til bonden.

Legge ut et åte 100 meter vekk i sikker skyteretning. Slakteavfall fra elg / hjort / rådyr etc. Har du mulighet; sett opp et viltkamera med MMS, så ser du om det har vært rev der uten å måtte sitte oppe om natta eller gå bort på åtet til stadighet.

Henge opp en lyskaster på låveveggen, og lys mot åtet.

La dette tusle å gå en ukes tid. Ikke gå bort på åtet.

 

Sitt en natt med børsa og ta ut om du ser. :-)

 

Spennende jakt, og utfordrende nok i massevis for ny og erfaren jeger.

Link to comment
Share on other sites

Småvilt kan du skyte så lenge du har tillatelse fra grunneier, og det er innenfor jakttid. For øvrig kan du se forskriften angående skadefelling av vilt. (Skadefelling er ikke jakt, men felling av vilt som gjør skade. Det stilles spesielle krav for å utføve slikt uttak)

 

Rådyrkort kjøper man gjerne fra et grunneierlag. Kommunen kan også selge slikt. Litt forskjelig praksis rundt om i det ganske land.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...