Jump to content

Småviltjakt i Salten


bonzai

Recommended Posts

Hei!

 

Ny jeger og ny på forumet her.

 

Lurer på om noen har tips om hvor jeg kan jakte og hva jeg kan jakte på av småvilt i Salten.

 

Jeg har nettopp sendt søknad om kjøp av hagle og håper å komme meg ut på en jakttur før sesongen er over for denne gang.

Link to comment
Share on other sites

Får jeg spørre hva slags hagle du tenker å kjøpe?

 

Det vet jeg ikke enda helt nøyaktig. Det blir brukthagle og en rimelig en. Jeg har ca 3000 kroner tigjengelig for å kjøpe noe dugende. Jeg får se hva som er tilgjengelig på bruktmarkedet når våpensøknaden er ferdigbehandlet. I slutten av januar har jeg 3000 til, men jeg tror jeg skal prioritere å faktisk komme meg ut på jakt framfor dyrt våpen.

 

 

Jeg ser for meg en O/U hagle kal 12. Forslag mottas med takk :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men du har masse tid til å jakte fremfor deg.

Jeg ville nok ha prioritert de ekstra pengene på hagle istedenfor å jakte frem til januar. Dette er den mørkeste tiden i året med korte dager. Med de ekstra pengene vil du få en kjempegod hagle.

 

Hvis du skal ha deg O/U så ville jeg sett på Lanber/baikal/sabatti/Yildiz Classic light/silma og lincoln

 

Dette er gode våpen i den prisklassen.

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd deg på jakt i Kosmoområdet?

 

 

Jepp!

 

Og er det å anbefale? Er det fugl der? Trasket rundt i de dype skoger i Trysil i fire dager før i høst med bare èn skuddsjanse (som jeg bommet på :) )

 

Det ligger i alle fall behagelig nært der jeg bor :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...