Jump to content

Swarovski 8x42 EL range...Noen som har prøvd den??


Moosehunter

Recommended Posts

Skal kjøpe meg kikkert med avstandsmåler,men jeg klarer ikke å bestemme meg for merke.

Det står mellom Leica 8x42,Zeiss 8x45 el 8x56 og Swarovski 8x42 EL Range.

Er det noen av dere som har erfaringer med noen av disse kikkertene?

Kikkerten skal mest brukes til stillesittende jakt,men også litt smygjakt.

Har hørt at kikkerter med avstandsmåler ikke er like lyssterke som en kikkert uten...Er det riktig?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg hadde samme valget som deg. Men tok en avgjørelse om at Swarovski leverer sine varer til 110 %.

Har en 8x30 monokkel som måler avstand ut til 1900 m.

 

Jeg har kikket gjennom Leica og Zeiss før jeg bestemte meg. Jeg likte Leica best, da den opplevdes bedre.

 

Etter jeg fikk Swarovski'en så kunne enn sammenlikne den mot Leica, og faktisk så kunne enn se stor forskjell. Swarovskien var klart best.

Pluss at den klarte å måle ut til 2058 m. Har ikke fått testet den på lengre hold, men det kommer senere.

 

Kjøp deg Swarovski, det er min anbefaling.

Link to comment
Share on other sites

hei jeg har både leica 8x56 hd å en 10x42 range. knall gode begge to, optisk veldig like. synes sw er bedre måler å bedre ergonomi. prøv begge . har å hatt zeiss rf knall den å men synes den henger litt etter. det er jo å mye smak og behag å. skulle jeg valgt så ville jeg hatt range. mvh 308nm

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for gode svar :D og at dere tar dere tid til å skrive,det setter jeg stor pris på.

Da blir det Swarovski på meg,det var vel den jeg hadde som favoritt også.

Lurte på en Z6i BT 2,5-15x56 til Rådyrbukk/hjorterifla mi,er det noen av dere som har noen erfaringer med dette siktet?

Og har Z6i medforstørrende retikkel?(Finner ikke ut om den har det eller ikke)

Noen av dere som har et tips om hvor man kan få gode kjøp på Swarovski?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Heisann !

 

Jeg har bestemt meg for en EL Range, men hvilken modell mener dere vil passe best ?

 

Kikkerten er tenkt til smyg/posteringsjakt på hjort, rådyr, rev og bever. (jakter ikke i månelys) Den er også tenkt som reise kamerat på eventuelle turer.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Vil anbefale kikkert med innebygget avstandsmåler uten tvil. Mindre ræl å drasse på og du har den alltid lett tilgjengelig. Har bare prøvd el range en kveld i felt men det er en rå kikkert! Vil også minne om at den nye Leica hd-b i 8x ble sendt ut til de første i forrige uke. Har bare prøvd den inne i en messehall men det er den jeg ville (har) valgt. (Venter på 10x)

Link to comment
Share on other sites

Har sett på leica kikkerten,og synest den ser meget bra ut..men velger å bruke lokal sjappa,og hann forhandler swarovski.likte godt og holde i el range og..

Men er vekta på kikkerten eg tenker litt på,om det vil bli stor forskjell fra zeiss 8x42 fl kikkerten eg har idag på reinsjakt flere dager på rad..liker ikkje å bruke skulderstropp..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...