Jump to content

Funksjonsfeil Remington 7400 halvautomat rifle


Geir B

Recommended Posts

Jeg har kjøpt denne riflen, men får den ikke til å funksjonere. Når jeg skyter klarer den ikke å trekke inn neste patron. Jeg har oljet og rengjort den, men det har ikke hjelpt. Jeg lurer nå på om noen kan ha noen tips. Synes at patronene sitter godt i magasinet og lurer på om fjæreren her kan være for stram.

Link to comment
Share on other sites

Det første jeg ville prøvd var en annen ammo.

Var borti en remington som ikke vekslet med 150gr fabrikk ammo. Tyngre kuler og harde hjemmeladninger gikk så det plystret.

 

Kan skrive under på dette. Har samme "problemet" med min i .308w.

Bruker kun oryx i 180gr, og det funker som f...

 

Da dette er rifle #2 og brukes kun på trange poster på rådyr m/ aimpoint, så har jeg blitt for glad i den til å kvitte meg med den. Presisjonen er også meget bra...

Link to comment
Share on other sites

Kaster den ut den forrige hylsa greit?

Hvis du låser fast bolten uten magasin, derette setter i et fult magasin, og deretter trykker in bolt release, lader den bra da? Hvis ikke kan det være problem med magasinet.

 

Den mest logiske grunnen er nok ammunisjonen eller at ikke gass systemet er skittent eller ikke regulert riktig. Halvauto kan være litt sære på krutt og kuler, så du kan jo søke litt på nettet hva som funker for andre.

 

Det spiller kanskje ikke noen rolle for snart kommer nok politiet of henter den siden den er halvautomatisk...

Link to comment
Share on other sites

Her er linken det sansynligvis refereres til. http://www.go2gbo.com/forums/index.php?topic=124187.0" target="_blank" target="_blank

 

Jeg gjorde dette på min 7400, klippet av noen tørn av fjæra og nå veksler den med treningsammo også. Men du bør som nevnt prøve forskjellige typer ammo med forskjellige kulevekter for å sjekke at det er dette som faktisk er problemet ditt.

Link to comment
Share on other sites

Min rifle er kaliber 30.06. Har hørt at denne skal fungere bedre enn 308.

Hvordan låser jeg fast boten uten å ha i magasinet?

Jeg skal forsøke å rengjøre den en gang til, men er det mulig for en lekman å justere gasstrykket, eller bør en gå til en børsemaker?

 

Jeg kjøpte denne riffene fordi jeg synes det var ganske artig å skyte med og den gikk ganske bra (når en ser bort fra den ikke funksjonerer som den skal)

 

Jeg har forsøkt å stave meg gjennom linken jeg fikk her i forhold til å kutte fjæren. Må nok slå opp noen ord i ordboken. Er bl.a litt usikker på hvordan tapen skulle festes.

 

Vi også benytte anledningen til å takke for gode tips. Min erfaring med spørsmål på kammaret har tidlige vært litt dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...