Etter mye venting og purring på Jakt og Friluft, fikk jeg beskjed om at de kunne justere riflen slik at den kunne skyte Nato amunisjon. Ettersom jeg bor i Kvinesdal og det er et stykke til Arendal spurte jeg Jakt og Friluft AS om jeg kunne sende riflen bort med en kamerat som bor her i bygden og som har tett kontakt med Jakt og Friluft AS. Jeg fikk da til svar at jeg kunne det, evt. levere riflen til Aaberg AS (som er et søsterselskap til Jakt og Friluft). Da dette firma er lokalisert i Lyngdal, nær der jeg bor, valgte jeg å levere riflen der. Betjeningen var høflig og grei og etter 4 dager fikk jeg beskjed om at riflen nå skulle kunne skyte Nato (har ikke fått testet enda) men ble overrasket da jeg fikk en regning på 550 kroner for dette. Etter min oppfatning burde dette heller vært oppfattet som en reklamasjon. Jeg sendte derfor en mail til Jakt og Friluft og påpekte dette. Fikk da til svar at jeg måtte betale regningen. Hadde jeg levert til dem i Arendal, hadde det ikke kostet noe. Dette provoserte meg kraftig. Når jeg skriftlig får to alternativ og det ikke er nevnt noe om at det koster å velge det ene alternativet og ikke det andre, ja da blir jeg overrasket. Jakt og Friluft er ikke blandt mine favoritter lengre. Jeg var blant de som kjøpte Zoli til 50% rabatt, og sånn sett fikk jeg et meget godt kjøp, men jeg må dessverre fastslå at jeg slett ikke er fornøyd med oppfølgingen. Det er nok bedre å betale litt mer i utgangspunktet og oppleve at kunden er en viktig person for leverandøren.
Ovennevnte har nok ikke så mye med Zolien og gjøre, men mener det kan være nyttig å dele opplevelser en har hatt med leverandøren.
Nå håper jeg imidlertid at våpenet fungerer.