Jump to content

Air Force Talon SS importert fra airgunexporter.com


Håkåpetrettiell

Recommended Posts

Dupliserer tråden min fra airgunworld.org i tilfelle noen her er interessert i denne fantastisk underholdende luftkanonen :!:

-Anbefales på det varmeste! :D

 

Endelig kom den.

Åtte dager er raskt nok, men når man sjekker trackeren fire ganger daglig synes det som en evighet! Airgunexporter er forøvrig en fornøyelse å handle med, og da Vincent er av typen som strekker seg litt ekstra for at kunden skal bli fornøyd, kommer jeg til å fortsette å handle her.

Men over til hovedpersonen;

 

-En eske?.. Mon tro hva den kan inneholde? :?

l1170287.jpg

 

-Flere esker? Hmmm... :?:

l1170288.jpg

 

-Aha! Et byggesett for store barn! (eller barnslige voksne) :D

l1170290.jpg

 

-Så har me juksa litegrann... :mrgreen: Ble slett ikke så ille! :banana

l1170293.jpg

 

-Oppskrift som følger;

AirForce Talon SS luffe, Leapers UTG 4-16x44 AO SWAT scope, Leapers 80mm sidewheel, BKL 30mm rings double strap, B Square scope level, AirForce centering trirail, AirForce swivel stud set, Phillips pellet holder, Hammerli 11mm to weaver scope rail. + utstyr for fylling.

l1170296.jpg

 

Da gjenstår bare å ordne feste til tofoten, en Harris HBRMS 6-9...

:twisted:

l1170299.jpg

-Og så begynner moddingen....

-Først må jeg drille hull i fremre løpsforing for å dempe lyden enda litt, så slår vel oppgraditt´en inn for fullt... Håpløst moro og alt for dyrt å kjøpe ting som kan forbedres og oppgraderes! :D

 

Utvikling er obligatorisk, men global delebestilling kan ta tid, så mens jeg venter på deler for monering av tofot på railen foran har jeg "juksa" litt og demontert forskjeftet da monteringsskruen her har samme gjenger som swivel-stud´en harrisen skal festes i. Så nå har den (midlertidig) tofot, men ikke forskjefte.

Harrisen har vugge, noe som er konge ved bruk i ulendt terreng. Alt utstyret virker foreløpig som det er "Built like a tank!" og alt har passet sammen med unntak av vateret, som trengte litt filing for å passe på tri-railen.

 

Talon and Harris gets acquainted; :P

imag1648edit0.jpg

 

Dagens metallsløyd; Fremre løpsforing er lettere perforert slik at totalvolumet tilgjengelig for lyddemping inne i shroud´en nesten dobles. skal angivelig dempe lyden markant. -Vi får se....

imag1679.jpg

 

Og hjemmesnekret lyddemperdings som jeg skal prøve ut, men dersom jeg kan se noen negativ effekt på presisjonen så ryker den rett ut igjen. Bygget av skiver og o-ringer med nesten samme diameter som shroud´en, holdt tight sammen med selvvulkaniserende tape. tenker ganske enkelt å skyve denne inn i shroudens fremre kammer. semi-tight fit, så bør holde seg på plass uten hjelpemidler.

 

imag1681.jpg

 

Scopet virker så langt glimrende, men hvem trenger egentlig 36farger på retikkelen?.....

Grønt er fint i skumring, rødt om natten. Får litt data-spill vibber av den grønne mildotten. :mrgreen:

screenshot20111204at034.png

 

Prosjektet har hatt en runde med evolusjon, tross alle forumanbefalinger om at airforce luffene trenger en tri-rail og høye kikkertmontasjer ble dette alt for høyt for min ergonomi. Siktelinjen fra øyet havnet da i linje med kikkertsiktets nedre kant (kl.6) -Så trirailen ble demontert og ringene skrudd rett i rammen. -Perfekt! med den første løsningen måtte jeg ha kjevebeinet som anleggspunkt, nå ligger den godt plantet i kinnbeinet. Det skader heller ikke at siktelinjen nå ligger et par cm nærmere kjernelinjen til løpet.. ;)

Trirailen er nå montert på toppen av løpsskinnen der den bidrar med litt ekstra strukturell stivhet.

imag1706.jpg

 

Den hjemmekonstruerte lyddemper / turbulensstripper innmaten ble montert og satt som et skudd! -Samme med den perforerte løpsforingen, og det skulle vise seg at reduksjonen i lydnivå var over all forventning! :big

imag1685.jpg

 

Drillet også hull i rammen mellom løpsforingene, slik at det "bakre" kammeret blir ventilert. her har jeg sett anbefalinger på fire hull, men jeg tror det er mer egnet for hi-flow ventiler og større kalibre, så jeg endte konservativt med to hull. Føles teoretisk riktig at motstanden i et slikt ventilert system skal øke med avstanden fra kilden slik at lydimpulsen strekkes så langt ut i tid som mulig. (rammehullene har 1/4 av arealet til hullene i løpsforingen)

imag1688.jpg

 

Dramatisk reuduksjon i lyden! :shock::P Talon SS er ikke verdens stilleste "out of the box", noe jeg erfarte da jeg smalt av et skudd i stua på laveste power-setting. :def -Det smalt så det sang i ørene.

Nå kan jeg ha den på power-setting 6-7 før lydnivået er like høyt. Jeg er litt usikker, men jeg tror faktisk den er stillere nå helt opp til max power, da jeg kan høre hammeren og flaskepinget like høyt som selve luftsmellet, og det kan jeg ikke huske at jeg la merke til før dempermodifiseringene... :D

 

Da luffen har et litt "militært" snitt, passer det dårlig med den originale signalrøde sikringsbryteren, så denne ble malt matt lysegrønn istedet. ;)

imag1712.jpg

 

Begynner å like denne ganske godt nå! :mrgreen:

På tide med litt innskyting snart.

 

Ut i naturen og Talon har satt sine første skudd.. (med bly, fordi hun er så heavy..-10,6gr Beeman Kodiak)

Trodde nesten ikke mine egne øyne, dette er faktisk fem skudd (de aller første) -fra ca 18meter.

-Så børsa har åpenbart potensiale, bommer jeg her så skyldes det nok ikke utstyret! :oops:

imag1732.jpg

 

Men man bør har respekt for kreftene! Dette er definitivt noe annet enn 30år gamle knekk-gevær til kjellerbruk! :shock:

Tvers gjennom småtrær, inngangshull til venstre, utgang og store flis til høyre;

screenshot20111205at194.png

(Unnskylder for treet, ikke pent å ødelegge levende ting formålsløst... Heretter skytes bare livløse objekter... -og mygg... fluer.. veps... iberiasnegler... korsedderkopper...) -min indre inder vifter med pekefingeren og hvisker "karma"......

Dette var gøy!!

 

-Glemte forøvrig å nevne at Talon har blitt opplyst siden sist, 250lumen jager bort alle spor av mørketid og gjør kveld til dag.. -I en times tid i alle fall.... (Barbolight U04 T220 ATEX på picatinnyfeste)

imag1710.jpg

 

Begynner å ligne noe fra Ghostbusters eller Star Wars... :D

imag1715.jpg

 

Talon the Illuminatrix :twisted: .

imag1701.jpg

Fortsettelse følger... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Og slike er bare å bestille fra Pyramydair.com eller airgunexporter.com enda?

Noen sa at det ikke var lov siden det er tank berengnet for høyt trykk ??

eller at de ikke kunne sende!

Husker ikke helt. Håper det er sprøyt.. Har litt lyst på noe slikt!

 

Da tenker jeg på 4,5mm.

2012-AirForce-Talon-SS-Precharged-Pneumatic-Air-Rifle.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du må søke på alt over .177

Du betaler kvart rettsgebyr, dvs 220.- eller deromkring og fyller såklart ut hvilket kaliber du vil ha.

Så når svaret kommer kan du bestille. Eneste som kan gjøre at du ikke får innvilget søknaden er om du har rettskraftige dommer på deg for f.eks ran, overfall, vold. Denne prosedyren er godt beskrevet i andre innlegg her på Luftvåpenforumet, søk og du vil finne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...