Jump to content

Anbefaling av våpenkoffert for delt våpen(K95)


Kiwi

Recommended Posts

Ser meg rundt etter en låsbar solid men lett våpenkoffert til utenlandsjakt.

 

Den kommer kun til å brukes til en K95 og en drilling. Kikkersiktet tas med i håndbagasje.

 

Noen som har funnet en bra koffert? Ser at mange veier mye, og det stjeler for mye vekt av annet utstyr..

Link to comment
Share on other sites

Jeg lette også etter en slik til min Heym drilling. Og gav opp. Jeg kontaktet Heym og fikk greie på at det de kunne tilby kostet hårfint mindre enn drillingen. Så jeg kjøpte en alu koffert på XXL med skumplast fyll i beregnet på å skjære ut selv. Den kostet under 1000 lappen. Men jeg skulle gjerne hatt en penere. Det får bli som i sangen til Vidar Sandbekk: Hvis man ikke kan få den man vil ha, får man ta den man kan få...

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har sett seg rundt etter våpenkoffert for flyfrakt til et brytevåpen før meg?

 

Ser ut til at XXL bare har den til hagle, med ferdige rom inni..?

 

Har googlet til øyet er stort og rødt, men finner lite data på de forskjellige koffertene - mange mangler vekt som faktisk er en viktig parameter når man skal ut og fly..

Link to comment
Share on other sites

Hvor lett må/vil du ha den?

 

Selv brukte jeg noen år den lengste Pelicase'n og det var et hæ***** på flyplass med så lang koffert. Etter jeg kjøpte Blaser R93 så kjøpte jeg Storm iM3100 er godt fornøyd med den.

Men jeg er enig i at den er litt for tung.

 

Uansett så fyller jeg den med div.utstyr som jeg skal ha med meg så vekta bli 20kg.

Jeg ville ikke tatt kikkertsikte i håndbagasjen, da det er noen ansatte i sikkerhetskontrollen som syntes kikkertsikte er veldig skummelt og betrakter det som en våpendel... Med det resultat at du kan bli stående en stund(?)

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg vurdert frem og tilbake mellom Storm IM3100 koffert og Emmebi alu koffert...

 

Endte på denne:

 

http://www.emmebi.it/eng/gun-cases-kipplauf-1.html

 

Den virker til å være solid nok, og innholdet kommer ikke til å veie stort mer enn 3-3,6kg totalt, så det blir en grei og lett reisekoffert for kipplaufen eller drillingen :D

 

Det ble ingen fiolinkasse i denne gangen, men det er klart det hadde vært mer behagelig å ferdes offentlig med noe som ikke har geværform. Denne er i alle fall ganske anonym.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

For en tid tilbake anbefalte Jeg Kiwi å kjøpe alternativ våpenkuffert.

Da jeg har overtatt våpenet fra Kiwien ble jeg nødt til å "leve som jeg lærte". Anbefalte fiolinkasse.

 

Da jeg fikk børsa i vinter/vår dro jeg straks avgårde til vår største musikkinstrument dealer. De hadde ett rikt utvalg av fiolinkasser i mange prisklasser. Men der er alltid en hake, samtlige ble levert med fiolin, noe som dempet min lyst betydelig :P

Av løse instrumentkasser var utvalget mer beskjedent. Mange var unødvendig store som f. eks. gitar, kontrabass osv.

 

Men tenk dere en UKULELE, søt liten :wink: . Perfekt størrelse kunne jeg konstatere etter kontollmåling 620*250mm. innvendig. En stolt selger hos Helgelands musikk hadde solgt sin første våpenkuffert.

 

Etter mange uker fikk jeg skum til innredningen og litt tid på verkstedbenken, ingen prosjekttråd dette men ihvertfall med "etter" bilde :P

 

029.JPG

 

Patronholder var ikke tilstede da bildet ble tatt :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...