Jump to content

Hvor mange pistolklubber kan man være medlem av?


Rawlins

Recommended Posts

Jeg er idag medlem av en "laid back" pistolklubb som bare har skyting 1 gang pr uke. Dette er litt lite og det er ikke alltid det passer denne dagen. Klubben i nabobyen har en mer oppegående klubb med flere dager med skyting. Men den mangler praktisk skyting. Praktisk skyting finner jeg i nabo by nr 2. Mao, jeg ønsker å være medlem i 3 klubber. Er det noe problem?

Link to comment
Share on other sites

Ser at det er svart, men utdyper litt... Du kan som sagt være medlem i så mange idrettslag du orker (DFS er ikke i NIF, så der vet jeg ikke reglene), men kan normalt bare representere ett idrettslag i konkurranser i løpet av en sesong. Er noe usikker på om du kan representere en klubb i "vanlige" pistolstevner og en annen i praktisk.

 

Det går an å melde overgang i sesongen, men den klubben du går fra kan ha en paragraf i vedtektene som hindrer deg i å representere andre klubber inntil sesongen er over.

 

Ville sjekket dette med de aktuelle klubbene for å være på den sikre siden. Det verste som kan skje er vel at du ikke får starte eller får konkurranseresultater annullert hvis du oppgir "feil" klubb i en konkurranse.

Link to comment
Share on other sites

Pass paa at du ikke betaler forbundskontigent gjennom flere klubber

 

hvordan fungerer dette?

 

Jeg er hovedmedlem i hjem-by klubben og sidemedlem i en annen klubb.

medlemskontigent betaler jeg en gang i året, og vil tro at forbundskontigenten er innbakt i denne regninga?, slik at forbundskontigenten betaler seg sjøl?

har aldri fått noen spesifikk regning på dette.

 

søker man NSF om tilbakebetaling om man har betalt flere ganger?

Link to comment
Share on other sites

Pass paa at du ikke betaler forbundskontigent gjennom flere klubber

 

hvordan fungerer dette?

 

Jeg er hovedmedlem i hjem-by klubben og sidemedlem i en annen klubb.

medlemskontigent betaler jeg en gang i året, og vil tro at forbundskontigenten er innbakt i denne regninga?, slik at forbundskontigenten betaler seg sjøl?

har aldri fått noen spesifikk regning på dette.

 

søker man NSF om tilbakebetaling om man har betalt flere ganger?

I sekundærklubben skal du betale redusert kontigent. Enten ved at du får giro på et mindre beløp enn de andre, eller så skal du få igjen et beløp tilsvarende forbundskontigenten. Sjekk at du ikke er registrert som to forskjellige personer i NSF sitt sentrale medlemsregister. Men da burde du vel få 2 eksemplarer av Skytternytt?

 

Sjøl måtte jeg gå flere runder med min sekundærklubb før de gikk med på at jeg skulle betale redusert kontigent. En mail fra NSF var nok det som gjorde utslaget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...