Jump to content

Pse Stinger 3g


JanT

Recommended Posts

Er nok best å kjøpe buer som har slike instalert originalt! Tviler på at garantien hadde hjulpet om det skjedde noe med buen når man brukte egen produserte/installerte skruer for dravekt justering!

 

Så at det var flere buer fra pse som hadde fått 30# justerings mulighet!!!

 

 

 

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.522384,5.307031

Link to comment
Share on other sites

Dersom jeg forstod informasjonen som jeg fant for litt siden rett var det slik at buene skjøt best når de var i nærheten av max, på en slik måte at det var bedre å bruke en 60# bue på 60 enn en 70 nedstillt til 60 Dagens buer ser litt annerledes ut så det er mulig de har ett annet potensiale når det gjelder spennvidde i dravekten

Link to comment
Share on other sites

men hva slags effekt har det på en bue og være stillt på 40 når maks vekt er 70?

 

En bue som tåler 70# ved en gitt dralengde vil være relativt mye mindre effektiv ved 40#. Den andelen av lagret energi som flyttes til pila vil være mindre enn en bue med lemmer laget for 40#

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Det er nok ikke så enkelt med draglengde å bare skifte med bolter. Symmetrien for lemmene må stemme så at dei jobber i rett vinkel. Hvis dette blr feil så enten mister buen efekten eller blir håpløs å skyte. Dette Stinger bør vare tingen for dei som begynner mye bueskyting eller ungdom som vekser framdeles.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok ikke så enkelt med draglengde å bare skifte med bolter. Symmetrien for lemmene må stemme så at dei jobber i rett vinkel. Hvis dette blr feil så enten mister buen efekten eller blir håpløs å skyte. Dette Stinger bør vare tingen for dei som begynner mye bueskyting eller ungdom som vekser framdeles.

 

 

Ikke no problem med å justere dra lengde på den måten det gjøres her med en Singel Cam bue

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ser at den nye Martin Exile Pro også har justering fra 35# til 70#. Nybegynner som jeg er, vurderer jeg denne buen for å kunne jobbe meg oppover... Har en 40# billig recurve nå, ønsker å bruke litt tid før jeg bestemmer meg for hvilken compound som blir valgt. Håpet å besøke en klubb eller noe slikt for å fått testa litt å sett hva drakraft jeg takler, desverre ingen bueforhandler i umiddelbar nærhet som kan besøkes for utprøving før kjøp. Dumt å slenge 7-8 høvdinger ut på nettet når man ikke helt aner hva man bestiller og får :)

Link to comment
Share on other sites

Det er nok ikke så enkelt med draglengde å bare skifte med bolter. Symmetrien for lemmene må stemme så at dei jobber i rett vinkel. Hvis dette blr feil så enten mister buen efekten eller blir håpløs å skyte. Dette Stinger bør vare tingen for dei som begynner mye bueskyting eller ungdom som vekser framdeles.

 

Stinger 3G er det greit når dette er konstruert på å bruke den områden, men buer hvor det er definert område at man kan slakke bolter max. f.exp. 5 omdreinger så det er ikke pga. boltene ikke er lange nok, men hvis du slakker dei mer så for du problemer med ytelse eller funskjon. Tror ikke at bueprodusenter er så dumme att hvis det var bare å skifte bolter for noen kroner for å utvide område, så hadde dei gjort dette for lengst. Det ligger nok helt andre grunner bak. Og på dei buene er bolter lange nok Jeg kan bla. slakke bolter i min Monster 11 omrdreininger før siste gjenge begynner å gå inn i mutter, men kjenner på en gang at når dei er langt ute så føltes buen helt annaledes og ikke pga. dragvekt. Så her må man nok følge produsentes anbefalinger for å ikke skade buen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...