Jump to content

Polen november 2011


KOJACK

Recommended Posts

Da var drivjakt turen over for dette året. Vi var en fantastisk gjeng på 17 mann som reiste med Safari Management til Foka og Slonka jaktområder i Polen. Flaug til Berlin og med buss til hotellet i ca 3 timar. Dette er 3. året eg reiser med SM, har fått opplevd litt av hvert på desse turene, men denne turen blei ein høydare. Dei andre turane me har hatt har det vore mykje rådyr, her var det ferre av den sorten og meir villsvin, mykje meir villsvin. Har dårlig med bilder. Det blei felt hjort, dåhjort, rådyr og villsvin av denne gruppa. Den beste med denne jakta var at det blei mange grisetog, mellom 10 og 15.

Artig og sjå på og ikkje minst høyre, det gikk jamt av og til. Me var jo 6 halvautoer på tur :twisted:

Sjølv fekk eg eit grisetog på min post og ein flokk med hjort, artig.

Me reiste onsdag 9. november og var tilbake på søndag. Torsdag og fredag i Foka og lørdag jakta me i Slonka. Me blir ikkje alltid imponert av polsk effektivitet, ting tek av og til laaaaang tid. Men det er sånn ting er i Polen så det er vel berre å venne seg til den biten.

Så til noken hyggelige tall.

Totalt avfyrte skudd 386.

108 vilt.

Det er berre å beklage, dei aller fleste reiser nok også neste år til dette området.

Det er ein stor nedtur å komme heim til ei hjortejakt der det nesten ikkje er dyr, så eg ser framover til november 2012.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da har jeg endelig fått fingeren ut og registrert meg på Kammeret for å få skrivetilgang. Må bare slenge meg på denne tråden, da dette var min første tur på drivjakt i Polen. Med nyinnkjøpt Browning Bar i kaliber 30-06 var forventningene skyhøye etter å ha giret meg opp på Youtube i flere måneder før avreise. Da jeg traff på jaktarrangøren på Gardermoen, forløp samtalen som følgende: "Du er herved advart. Dette er sterkt vanedannende!" Jeg tok vel ikke uttalelsen helt på alvor på det tidspunktet, men det taler for seg at neste års tur til samme område ble bestilt før turen var over. Allerede første dagen fikk jeg på meg et grisetog av dimensjoner, og det fortsatte å strømme på med gris etter at rifla var tømt. Helt sinnsykt!!! Ventetiden frem til november 2012 kommer til å bli veeeldig lang...

Link to comment
Share on other sites

Til dere her inne på kammeret:

 

Undertegnede sammen med flere kammer(ater) skal til Polen Neste år nov/des, på drivjakt, vi skal også dra via Safarimanagement.

Er det interesse for å bli med på en slik tur så er det bare å melde seg på til meg, info gis også.

Håper styret og moddene ser litt mellom fingrene med dette inlegget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...