Jump to content

Ruger sr9.. tabbe?


mwigg3

Recommended Posts

hei!

 

Kom over denne pistolen i den lokale våpenhandleren.. Ble HELT forelsket i grep og utsendet.

Etter min mening noe av det mest sexy jeg har sett og når jeg tok grep på den så var det som vi har blitt skilt ved fødselen. Jeg MÅ ha blitt født me denne! Med andre ord den sitter som støpt :overrasket:

Nå har jeg skutt litt under 100 skudd med den, men blir ikke helt enig med avtrekket. De i klubben min har sett litt på pistolen etter de har sluttet å le seg ihjel av kjøpet :oops: og kommet fram til at jeg kunne slipe ned en tapp som slipper nåla. Skal prøve det, men uff. :?

 

Blir som om du har den peneste dama i Norge, men du VET hun er en drittkjærring

 

tabbe?

Link to comment
Share on other sites

Kom over denne pistolen i den lokale våpenhandleren.. Ble HELT forelsket i grep og utsendet.

Etter min mening noe av det mest sexy jeg har sett og når jeg tok grep på den så var det som vi har blitt skilt ved fødselen. Jeg MÅ ha blitt født me denne! Med andre ord den sitter som støpt :overrasket:

Nå har jeg skutt litt under 100 skudd med den, men blir ikke helt enig med avtrekket. De i klubben min har sett litt på pistolen etter de har sluttet å le seg ihjel av kjøpet :oops: og kommet fram til at jeg kunne slipe ned en tapp som slipper nåla. Skal prøve det..

 

 

Har gjennom mine år som standplassleder, ansvarlig for trening, dommer, trener, etc. på den lokale pistolbane lært litt om både våpen og de som holder dem. En ting eg har lært er at man aldri skal høre på dei som påstår dei veit alt om våpen og skyting, de er faktisk ofte de mest uvitende og farlige man finner på bana. Eller for å komme til poenget; når en/flere sier at du har et drittvåpen/ler av deg, vis dem en nøye utvalgt finger og be vedkommende høflig om å dra til et sted som aldri vil få vinter-OL. Selvsagt kan man slakte sparegrisen, kjøpe en SIG, Pardini, STI, etc. hvis du MÅ være øverst på resultatlisten for å få sove om natta, men hvorfor skal du det hvis du har en søt liten pistol du liker, er koselig å skyte med og får deg til å smile bredt. Og den perfekt pistol eksisterer faktisk ikkje, vi har alle ulik størrelse på hender, lengde på fingrer, toleranser ovenfor vekt, krav til sikter, etc., du må bare finne en som passer til DEG og DINE ønsker/behov. Og når det gjelder alle "forbedringer" av våpen foreslått av selvutnevnte hobbyvåpensmeder, snakk ALLTID med en ekte våpensmed først. Et av mine favoritteksempel er en som visste alt om håndvåpenl og avtrekk spesielt. Han ble plutselig veldig stille etter at et avtrekk der hele magasinet på hans 9mm ble tømt..

Link to comment
Share on other sites

Har ikke holdt i en SR9 og har nok ikke heller sett noen "live" heller.

Men dette er vel i tjenstepistolsegmentet og ligner på bla Glock. Jeg brukte 6-700patroner før jeg ble venn med Glocken når det kommer til presisjon på 25m.

Og fortsatt etter 1200 patroner må jeg konsentrere meg for og holde meg innen det svarte på blinken.

 

Trur du bør øve mere så blir du nok venn med Rugern din etterhvert. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...