Jump to content

"flobert 22" rifle fra ca 1880 hjelp..


the dearhunter

Recommended Posts

har en gammel flobert 22cal fra ca 1880. riflen er i meget god stand og fortsatt treffsikker på 25-30.m :winke1: problemet mitt er at denne bruker såkalte 22 "eikenøtter" korte 22 cal patroner uten tenhette. hadde noen liggende men er desverre tom nå. er det noen der ute som veit om disse fortsatt er mulig og få tak i? og eventuellt hvor? hadde vært kjempe artig og fått prøvd denne igjen :) takker for alle svar og send gjerne en pm.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...

jeg kjøpte eikenøtt hos bergen aktiv for noen mnd siden.

 

22.short går mulig men vet en for mange år siden som stappet 22lr i en rifle som var bergenet for eikenøtt.

anbefales ikke. sluttstykket kom flyvende bakover og har ble blind :(

mange mange år siden men resultatet blir vel det samme i dag.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
har en gammel flobert 22cal fra ca 1880. riflen er i meget god stand og fortsatt treffsikker på 25-30.m :winke1: problemet mitt er at denne bruker såkalte 22 "eikenøtter" korte 22 cal patroner uten tenhette. hadde noen liggende men er desverre tom nå. er det noen der ute som veit om disse fortsatt er mulig og få tak i? og eventuellt hvor? hadde vært kjempe artig og fått prøvd denne igjen :) takker for alle svar og send gjerne en pm.

 

Hva er riflen merket .22cal. eller 6mm? Mener Flobert alltid er "6mm" mens .22 er de amerikanske. Har masse patroner av de aller fleste typer rundt 6mm RF liggende. Kan jo ta å måle litt.

Der er vel noen tråder under Patronsamling her på forumet som omhandler "eikenøtter"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...