Jump to content

Bytte fra CZ SP01 SHADOW til X5 ALLROUND -Fornuftig?


joppe

Recommended Posts

Sitter å lurer på om jeg skal bytte inn shadowen til fordel for en x5 allround til praktisk, uten spesiell grunn, jeg liker jo CZ´n.

Er det noen som har prøvd begge og kan gi litt info om pro og cons med valget? Tenker på generell ergonomi, avtrekk, rekylfølelse og er den verdt de ekstra $

 

Jan Ove

Link to comment
Share on other sites

Kort svar: Nei

 

Litt lenger svar: Tykt grep på sig'en. Avtrekkene varierer en hel del (kan være lurt å plukke ut den som kjennes greiest ut, og ikke bare bestille en), litt topptung (men dette er ikke så kritisk på x-5 allround siden den har stålramme).

 

Sig'en gir deg nok litt mer kvalitetsfølelse, men shadowen gjør samme nytten til en hyggeligere pris.

Link to comment
Share on other sites

Uten tvil JA!

Har hatt både CZ 75 Shadow før og eiger nå en nykjøpt Sig Sauer P226 X-Five Allround Tactical.

Fikk et god tilbud hos Capicum på Tactical versjonen og gikk for den siden den har er grep som virkeligt sitter i hånda.

Her er det ihvertfall ikke behov for og kline på masse skateboard tape for og få den til og sitte, det kan eg garantere deg.:wink:

Presisjonen er upåklageligt uansett va eg mater den med

Både singel og dubbel action avtrekket er nydelige og kan ikke sammenlignes med CZ sitt.

Når en demonterer våpnet og titter inni så ser det ut som om det er minst 50 år mellom produksjonen på disse to også.

Smak og behag dette, men eg angrer ikke ett sekund og kommer ikke til og bytte tilbake!

Mener det var en SigSauer Allround som vant EM i IPSC i år også.

images?q=tbn:ANd9GcQ0K3X-vwLzSPG3hZFTvEKjq2JMQ543aSh6yOLBl3Y22hnkL2kV

Max Michel som skyter Sig.

Link to comment
Share on other sites

Fra VM på Rhodos i år. Production div:

 

1. Glock 17?

2. Beretta 92G Elite II

3. CZ 75 SP-01 Shadow

4. Sig Sauer P226 X-Five Allround

5. CZ 75 SP-01 Shadow

6. Tanfoglio Stock II

7. CZ 75 SP-01 Shadow

8. CZ 75 SP-01 Shadow

9. CZ 75 SP-01 Shadow

10. CZ 75 SP-01 Shadow

11. CZ 75 SP-01 Shadow

12. Grand Power K100

13. CZ 75 SP-01 Shadow

14. CZ 75 SP-01 Shadow

15. Tanfoglio Stock II

16. CZ 75 SP-01 Shadow

17. Grand Power K100

18. Tanfoglio Stock II

19. Springfield XDM-9

20. Walther P99

Link to comment
Share on other sites

Det stemmer at det var en Allround som vant EM sist, med en liten spansk kar som heter Eduardo DeCobos (håper jeg skrev det riktig) bak spakene, var så heldig å komme på samme squad som han på WM og han kan skyte for å si det sånn! veldig likanes kar, egentlig var alle på det spanske landslaget det.

 

 

Kai

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...