Jump to content

en skal tidlig krøkes


side by side

Recommended Posts

Guest graahund

Hadde stor glede av og ha med barnebarnet fra 2 års alder og oppover et stykke, men så ble det bråstopp ved en alder av 8-9 år. Tror nesten ikke at han har tatt i ei salongrifle siden. Så det er desverre ikke altid det blir jegere/friluftsmennesker av de små.

Link to comment
Share on other sites

prøver og "så" noen frø nå i håp om at det kan komme til å spire senere

vet at jeg kommer til å få konkuranse av data og andre aktiviter

og at interessen kan komme til å dale

så en håper at interessen for jakt og friluftsliv kommer tilbake for fullt når han

blir voksen så han kan ta med seg gammlingen (les undertegnede) :mrgreen: på tur ....

Link to comment
Share on other sites

Min gutt på 5 år var med og flådde sitt første rådyr, før et par uker siden 100% positiv opplevelse før han og ikke minst meg.

 

Han fortalte alle i barnehagen og jeg har fått flere spørsmål fra di andre små om di kan få lov og være med neste gang :smile:

 

Men som det er sagt tidligere i tråden her så er det ikke noen automatikk i at barna blir fremtidige jegere bare før at vi er flinke på at ta dem med på ting.

 

Det som er viktig for meg her er at gi barna en realistisk syn på hvordan ting skjer, og ikke minst gi barna minner om ting vi har gjort sammen.

 

Hvis dette siden resulterer i at han blir jeger / skytter så er det bare et pluss.

Link to comment
Share on other sites

prøver og "så" noen frø nå i håp om at det kan komme til å spire senere

vet at jeg kommer til å få konkuranse av data og andre aktiviter

og at interessen kan komme til å dale

så en håper at interessen for jakt og friluftsliv kommer tilbake for fullt når han

blir voksen så han kan ta med seg gammlingen (les undertegnede) :mrgreen: på tur ....

Litt OT, men å lære seg å bruke en datamaskin i ung alder er ikke så dumt det heller; man kan ikke leve bare av å jakte. I mitt tilfelle så har timene forran en datamaskin i ung alder vært gull verdt, noe av det jeg lærte meg som fjortis har jeg faktisk bruk for i jobben min. For meg er jakt en fantastisk måte å slappe av på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...