Jump to content

Import fra USA..


tikka69

Recommended Posts

I USA har jeg en kompis som hjelper meg med å sende inn varer fra statene. Dette er i hovedsak varer som butikkene i statene ikke vil sende ut av usa. Jeg bruker å få sendt disse varene til han. Han pakker de om å sender de til meg. Hvis noen trenger slik hjelp så har jeg hans kontakt info. Han tar litt provisjon for å pakke og sende disse varene. Jeg bruker å betale han med paypal.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er riktig. Det er forbausende mange som bare sender til us adresser. I tillegg sparer man en del på frakt fordi at han finner de billigste alternativene for frakt. Flere ganger har jeg bedt han kjøpe ting på spesifikke butikker til meg, men så har han funnet varen vesentlig billigere andre steder :smile: .

 

Det er mye å spare på frakt. Mange butikker i statene bruker UPS og fedex når de shipper ut av landet. Han bruker billigere alternativer.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye provisjon tar han for å sende over, for eksempel et sikte? Noen kjenninger av meg var borte i vinter. Da prøvde de å kjøpe et Leupold VX-7 (som nå er ute av produksjon?). Men fant dette veldig vanskelig. Prisen var den halve av norsk pris (ca 12 000), så det er en del å gå på. Men hvis kammeraten din tar 20 % provisjon, blir det plutselig ikke så veldig mye...

Endte med at de klarte å få med seg et billigere sikte (VX-II), så det holder en stund til... Var litt å spare der også. Fikk en knallpris på rundt 1800 norske.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg kan absolutt anbefale tikka69 sin ide.

Jeg har også en kontakt der borte som jeg fant via Ebay. Han tar 15% for jobben. Han bestiller inn varen jeg vil ha, pakker den om og sender den på billigste måte til meg. Han driver egentlig innen våpenutstyr, men jeg bestillte nettopp kremer til kona og det fikser han også. Jeg handler alltid via ham ( unntatt hylser, kuler osv ), og har spart masse penger på det. Hvis noen vil ha mailadr. hans eller vite litt mer, så send meg en PM.

Jeg har handlet direkte fra feks. Cabelas eller fått ting over med jetcarrier. Det blir alltid dyrt. De pakker i standard esker og da blir det fort volum du betaler for.

Jeg har fraktet mye dyr luft fra USA. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...