Jump to content

S&B Zenith vs Zeiss classic diavari


Kallek

Recommended Posts

Zenith er nok mer i Victoryklassen optisk, i hvert fall er den prismessig på det nivået. Pris følger gjerne kvalitet når det gjelder optikk.

 

Men nå er ikke akkurat Classicen noe ræl heller da (har en 2,5-10x50 og er svært fornøyd jeg i hvert fall)...

 

Litt rusk på forstørrelse her. Bytt om de to! Classic har 3-12x56 (evt 2,5-10x50), mens Zenith har 2,5-10x56 (evt 3-12x50).

 

12 500,- for Zenithen var billig. Ser på Jakt&friluft at de tar 15 900,-.

 

Hadde nok valgt sistnevnte selv.

Link to comment
Share on other sites

Rart selgeren ikke viste det.....

I så fall ville jeg også dobbelsjekket at det faktisk er snakk om ettermontert komp/targetratt og ikke at selgeren mener det skjulte justeringsrattet som sitter på alle kikkerter...

 

Dersom det er snakk om ettermontert targetratt er jo 9700,- en grei pris for Classic'en med lys.

Link to comment
Share on other sites

Fikk siktet i posten etter en dag, men de hadde sendt meg en 3-12x50 med lys og komp

istedet for 2,5-10x56 med lys og komp...

 

Tror faktisk jeg etter endel tenking og lesing her på forumet beholder det med 3-12x50.

 

Kunne velge mellom fd4 og fd7 retikkel. Tror jeg går for fd7 som det var på det

jeg fikk. Noen som har formeninger om dette?

 

Fikk siktet for 12500,- :D Fra Winge fikk jeg pristilbud på 17300,- på samme siktet!!!!

Jakt&Friluft har veiledende pris på 15900,-

Link to comment
Share on other sites

Har ett S&B Zenith 3-12x50 uten lys og komp. som er 6 år gammelt som nå blir solgt ettersom jeg har kjøpt nytt. Sammenlignet de to siktene med hverandre nå i ettermiddag. Det var ikke lett å se forskjell på de to siktene i dagslys, så linsene i det gamle har holdt seg godt :D :D

 

Da det begyndte å bli dårlig lys så jeg virkelig hvor greit det er med lys på kikkerten.

Kjempefornøyd :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...