Jump to content

Bjeffehalsbånd


Echo

Recommended Posts

Noen som har erfaringer med bjeffehalsbånd, og jeg tenker da på den typen som har spray og er lovlig?

 

Har en helvetes nabo klager på hundene...vi hører ingenting, men han har tydeligvis mye bedre hørsel enn oss :wink:

Link to comment
Share on other sites

Trikset er visstnok å la hunden gå med halsbåndet på seg i noen dager uten batterier i først, slik at hunden ikke kobler sammenhengen mellom halsbåndet og dusjen i ansiktet. Om det virker aner jeg ikke.

 

Jeg selv er for disneyfisert til å la tispa mi få sitronspray i øynene. Men sprayen virket på henne har jeg fått høre i ettertid. Svigerforeldrene visste ikke om min motforestilling, og satte på bjeffehalsbåndet da hun laget for mye leven i hundegården deres. Fem bjeff med påfølgende dusj i ansiktet og hun holdt kjeft. Magien virket dog kun så lenge hun hadde halsbåndet på seg. :)

Link to comment
Share on other sites

Noen som har erfaringer med bjeffehalsbånd, og jeg tenker da på den typen som har spray og er lovlig?

 

Har en helvetes nabo klager på hundene...vi hører ingenting, men han har tydeligvis mye bedre hørsel enn oss :wink:

Det skal du bare vite, at jeg har ikke hund. Og derfor reagerer jeg mye mere på det jev... unødvendige bråket jeg aldri har bedt om å få vegg i vegg. Irritasjonsnivået for enkelte bjeff og konstant unødig bjeffing på alt som går forbi er to vidt forskjellige ting. Enkelte bjeff driter jeg i, men jeg er kommet på ett nivå der jeg nesten ønsker noen skyter bikkja før eierne normalt reagerer og tar tak i bikkja når den setter i gang.

på den andre siden av huset er det en annen hund med samme problem, men der har hun som ofte passer den tatt tak i saken, og tatt den med i hundeklubb, og tatt seg tid til å dressere den dithen at dette normalt ikke er noe problem lenger (hun holder på utenfor her as we speak).

Ja rett og slett sluttet å la bikkja stå i bånd, og isteden for gått inn for ett aktivt samliv med hunden når hun passer den (og jeg er imponert over forskjellen på bikkja, samt at jeg tror hun også har fått det morsommere med å vere deltid hundeeier).

 

Jeg våger å påstå at dette er ett problem som er verst med hunder som får for liten aktivitet og oppfølging.

Blir bikkja ett støyproblem for naboene, så får en gjøre noe med saken eller kvitte seg med bikkja. Det er i dag ingen menneskerett å ha hund. Men det er nedlagt i loven at en skal slippe unødigt bråk.

Så skal man ha hund er der ett sett eller tre med forpliktelser som følger med virker som mange ikke tenker over dette før de anskaffer seg hund.

Link to comment
Share on other sites

Eg er ingen verdensmester, men eg er redd for dette med bånd enten det er strøm eller spray.

Hva hvis naboens hund kommer bort til din hund og bjeffer, da er det din hund som får negativ opplevelse og spray/strøm når den har fokus på hunden eller det den evt har fokuset på.

Dette kan føre til aggressivitet/ redsel/angst ovenfor dette som den nå forbinder med ubehaget den en gang ble påført.

 

Mitt tips er . Snakk med naboen. Forklar at dette er et problem.

 

Tren dressur på denne bjeffingen. Gjør den vandt til det den bjeffer på sslik at det ikke er så spennende.

 

Tredje forslaget. Flytt hundegården, det kan og fungere å "tette " den mer slik at hunden har mindre utsyn og da hundrer du og lyden i å spre seg mot naboen.

Link to comment
Share on other sites

min onkel brukte strøm på en gråhund han hadde etter tre bjeff var det slutt. da satt han en kloss på et vanlig halsbånd det hjalp :D men det hendte bikkja fant ut at det ikke var strøm på, men da var det på med bjeffehalsbåndet og etter et bjeff var det på med det andre båndet.

 

ps. har hørt at det lurt å kjøpe et bånd du kan utløse sjøl. så bikkja ikke får en sprut når for eksempel klør seg bak øre :!:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...