Jump to content

erfaringer med kamotelt?


joakim88

Recommended Posts

har ameristep doghouse pop up camotelt. det har stått oppslått siden august i år i hard vind og regn uten å få knekte stenger og revnede sømmer... det er ikke helt vanntett i sømmene,men dei dråpene du får inn i høljeregn er svært få. det er heller ikke bunn i teltet. kjekk ryggsekk til å bære den i fulgte med. vil ikke være foruten dette teltet på posterings jakt i allt drittværet vi har hatt i år.-løp og kjøp sier nå jeg :P

Link to comment
Share on other sites

jeg vurdere å løpe å kjøpe :P men vet ikke om jeg skal velge doghouse eller en annen modell? følger det med stol til doghouse modellen? og følger det med tofot eller må denne kjøpes utenom? :) tenkte kanskje det ville kjekt å ha med når jeg går i fjellet og finner en fin plass å sitte :)

Link to comment
Share on other sites

Doghouse varianten er lett å sette opp og lette og bære med seg. Tar ikke mye plass i nedpakket tilstand.

 

Har kikket på det lille teltet med stol i. Følte meg ikke helt komfotabel i det. liten plass og i nedoakket tilstand er det mye større en Doghousevarianten.

Stolsekk og Doghouseteltet er en god løsning.

Link to comment
Share on other sites

da kan det hende det faktisk blir doghouse varianten:) kan sikkert være kjekt og ta med seg, eller eventuelt sette opp litt før jakta slik at det ikke forstyrrer "skogen"... også mulig med en primus el. lignende for å varme opp en liten grand inni kanskje?

 

men med doghouse så er det ikke noe annet som følger med? som f.eks tofot for sittende stilling?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Vil anbefale denne.. Brukte den i hele sommer på jervjakt.. ( Vi hadde fellingstillatelse ).

 

Hvordan er det med kamotelt til rovviltjakt, åtejakt? vil de ikke lukte deg, ser jo fotogafer sitter i slike i Finnland og filmer fotograferer bjørn og ulv.

Men allikevel litt skeptisk til at det vil fungere som åtebu?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...