Jump to content

Coldsteel Trailmaster


Kriegh

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Er glad i Trailmasteren min. Kort oppsummert er den fin til kløyving, hogging og til å kappe av hue på bjørn og elg, og det er det. Den har et veldig tjukt blad og tåler ufattelig mye juling. Slira er noe dritt og kniven i seg selv er forferdelig tung... Skal en være edruelig, så vil jeg påstå at samekniven fra Strømeng er en mer anvendelig kniv, men Trailmasteren er med i sekken på hver eneste tur likevel...

...det å eie en Trailmaster, er litt som å kjøre amerikaner (noe jeg selvsagt gjør), det er en del begrensninger på bruksområdet, men jævlig tøft. Det skulle vel oppsummere det hele.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kjøpte meg en sånn på eBay med sortmalt blad. Var så billig at jeg antar det er en kopi, eventuelt en "factory second" som har vandret ut av produksjonslokalene i østen. Fulgte med pappeske og dokumentasjon som så autentisk ut. Har en SRK fra før, og forskjellen på dem er at håndtaket på eBay-versjonen kjennes ut som om det har mykere gummi, og så sitter ikke håndtaket helt bra, henger kun i messingøyet til "lanyard"'n, uansett var det mye kniv for pengene. Har ikke testet den, så stålet kan være mykt som tinn eller sprøtt som glass, som de fleste av knivene til sofakrigeren, så ligger den å vansmekter i våpenskapet :(

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Hei, Kjøpte meg en Cold Steel Trailmaster i carbon-V stål i 1998 og har brukt den litt nå og da til hogging av kvister, greiner og småtrær, og til det er den meget brukbar, jeg vil si bedre enn en samekniv med tilsvarende bladlengde.

Trailmasteren er en stor og tung bowiekniv, og en av Cold Steels største suksesser. Om man søker litt informasjon om den på nettet ser man fort at den stort sett får god omtale. Det er uten tvil mye kniv for pengene, og da tenker jeg ikke bare på knivens størrelse. Skulle jeg kritisere noe måtte det bli at sjeftegummien etter min mening er litt i det mykeste laget på en så stor og tung kniv, men det er ikke noe stort problem. Jeg har tenkt på å erstatte det med et treskjefte, men har ikke fått somlet meg til det ennå. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

eg syns også de er ein kjempe kniv. er nok ein av dei beste til og kløve med. nå har mesing beskytelsen løsnet litt på min. så eg får høre med topsecret hva vi skal jør med de. ellers ser eg på cs sin side at di selges med secure-ex slire på trailmasteren. så dei kommer vel på markede sånn som på scouten. eller er de bare og handle men sjekk ut buck hood hoodlum http://topsecret.no/ds_product_info.php ... ts_id=2636 litt dyrere. kansje ikke like god kløyver. men trur de er ein kjempe kniv. sjekk denne videon http://www.youtube.com/user/nutnfancy?f ... a2xP5nm53M

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...