Jump to content

Drivande hund og løpetid?


dandoo

Recommended Posts

Hei, sikkert omtalt her på kammert før men gidde ikkje leida.

 

Hvordan virker det med løpsk basset-tispe på jakt? erfaringer?

Tispa mi har nå løpetid, ca fem dager siden hun begynte å blø, og golden-hannen her går bak henne døgnet rundt å sleiker. Jada,,,,,, er klar over faren med løpsk tispe og hannhund, men hun gir klart beskjed om at hun ikke vil ha noe av vaskinga foreløpig, blir siste dagen de får være i lag uten tilsyn.

Merker når vi er på tur nå på kveldene så er hun veldig daff og spudler ikke totalt over av energi som vanlig. Holder dere tispene deres borte fra skogen under løpetida? Er det store forskjeller fra individ til individ?

Link to comment
Share on other sites

Når jeg hadde tispe, holdt jeg henne unna skogen og jakt. Ikke fordi all jaktlyst var borte, men i lojalitet til andre jegere med hannhunder i samme terreng. Nå har jeg hannhund og jeg hadde ikke blitt veldig fornøyd med å få jaktdager mer eller mindre ødelagt av at bikkja flørter med ei tispe i løpetid. Som grunneier kan jeg vel gå så langt som å si at det er heller tvilsomt om tispeeieren får jaktkort neste år... Selv om han kanskje har fått noen nye valper å jage inn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...