Jump to content

Härkila hundeførersekk


Nova

Recommended Posts

Hei, godtfolk.

Er det noen her som har erfaring med Härkila sin hundeførersekk? Side 45 i denne katalogen her http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=rshfr

Ønsker en sekk som er liten, sitter bra, lydløs og som kan frakte det nødvendigste når jeg går med bikkja under jakta.

Har kun sett den på bilder. Ser bra ut, men er usikker på om den kan være for liten.

Kom gjerne med anbefalinger på alternativer. :D

Link to comment
Share on other sites

Sjekk denne tråden... : '>http://www.kammeret.no/viewtopic.php?f=29&t=5646

 

Meget gode sekker, danker glatt ut den Härkilasekken, jeg gjorde tabben selv ved å kjøpe meg en liten billigsekk, det gjorde bare slik at jeg ble 400 kr fattigere, bruker den ikke lengere etter at jeg kjøpte Eberlestock sin gunslinger.

Link to comment
Share on other sites

Hallo.

Har Härkila hundeførersekken. Er godt fornøyd med den.

Plass til det jeg trenger.

Sporline, halsband,2 kniver, patroner, tynt tau, jegeravgiftskort, ettersøksavtale, merkebånd.

Rom til drikkeblære. Kan også feste f.eks genser i strikk utvendig.

Sitter godt på ryggen. Har ikke hatt problemer med at den har hengt seg fast i noe.

Sekken er lydløs, men har teipet glidlås "hemper". Klirret litt.

Link to comment
Share on other sites

Bobbcat123: Sekken du lenker til er fin, men jeg er ute etter noe mindre.

 

Krylling: Den høres romslig ut nok for mitt behov. Har kun sett den på bilder og var redd for at den var for liten. Så lenge jeg får med meg kniv, matpakke, vann og de nødvendige papirene, så mine behov dekket. Hva anslår du volumet til å være?

La også merke til at glidelåsene kan klirre litt. Tenker å bytte ut dragerne med hyssingstumper.

Hvor kjøpte du din?

Link to comment
Share on other sites

Er usikker på volum, mange rare utregninger på det. Men i forhold til en Hagløfs tight pro Large på 30 liter, kan det se ut som det er rundt 10 liter.

Kjøpte sekken i Hønefoss, men butikken er lagt ned nå. Kjøpte den for 3 år siden så jeg har glemt prisen :oops:

Link to comment
Share on other sites

Testet hos "Jakt ock Jägara" :

 

http://www.jaktojagare.se/

 

Her er et utkast fra omtalen:

 

Har du för mycket prylar med dig för att orka bära allt i fickorna? Tröttnat på att ha en midjeväska hasande på låren men vill ändå inte ha en fullstor ryggsäck?

I så fall skall du titta närmare på Härkilas lilla hundförarsäck. En liten smidig tingest som förvisso inte rymmer alltför mycket prylar, men som heller knappast märks av på ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...