Jump to content

kjøpe meg nye jakt sko skal en gå for viking eller harkila


skoging

Recommended Posts

eg skal ha meg nye jakt sko og ønsker din erfaring med jaktskoa dine ? det står mellom viking hunter også harkila Mountain Hunt GTX nokon som har erfaring med sistemann ? finnes det noko tester poå harkila skoen er den like god kvalitet som klea til harkila ? er desse skoa små i str ?

Link to comment
Share on other sites

Hei, har brukt Härkila sine pro hunter på 5-6 turer nå i høst. Synes absolutt de har holdt mål. Passet foten min best av de modellene jeg prøvde i hvert fall. Trengte ei helg på å gå de inn. De er vel ganske normale i størrelsen, jeg kjøpte den størrelsen jeg vanligvis bruker. Veldig lett sko, som jeg synes er veldig greit på høyfjellet. Tråkket gjennom en del myrer uten å bli våt ennå. Var snø i helga, men var god og varm på beina.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt Viking Hunter i 3 sesonger nå, og kan ikke si noe vondt om dem. Har da selvfølgelig vedlikeholdt de, slik en bør med alle sko. Da jeg skulle kjøpe nye sko, prøvde jeg først Lundhags og Alfa, men begge disse ble for smale for min fot. Så prøv gjerne litt forskjellige sko (med rett sokk), så finner du nok ut hvilken type som passer deg best. Mandagseksemplarer finnes hos alle merker. Kjøp av en skikkelig forhandler, så ordner det seg lettere om det skulle bli noe tull.

Link to comment
Share on other sites

MountainHunt er vel en fôra sko, har selv brukt BigGame i høst (8-tommeren, jeg liker lave sko...) og er så langt godt fornøyd. God passform til mine bein, læret ser ut til å tåle min bruk - som er jakt, fritid og en del arbeid - og de holder tett så langt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Viking Hunter på 3 sesongen også. Aldri vært våt på beina, og veldig godt feste på de fleste underlag. Har også stått i 5-10cm overvann i over en time uten at det gjorde noe (isfiske)

 

Har kun pusset normalt, og ikke pusset de første året (slurv)

 

Jeg er ihvertfall fornøyd. Kjøpte de på XXL Alna

Link to comment
Share on other sites

Hadde Viking Hunter Pro GTX eller noe sånt, holdt meg tørr i 3,5 sesonger, men begynte å lekke i fjor. Før årets sesong falt valget på den nye modellen til Harkila, og jeg angrer ikke et sekund. Sitter utrolig godt, veldig lett, og har et fantastisk grep på sleipe fjell og røtter. Begge er kanongode sko, men jeg må si at jeg angrer i hvert fall ikke på at det ble Harkila nå :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...