Jump to content

remington 870 enkeltskudd?


CaptainMillennium

Recommended Posts

Rett benevnelse på hagla di er: Remington 870 supermagnum - 12 / 89, type er hagle og mekanisme er repeter. Når de så kaller den for enkeltskudd på kammeret, så er det riktig. Det er et enkeltskudds våpen med repeter mekanisme som lader fra rørmagasin under pipa.

Link to comment
Share on other sites

Pumpe er repeter og ikke enkeltskudd... snakk med kammeret ditt.

Var det jeg var redd for ja. Sendte en mail nå. Det burte jo ikke være noe tvil når jeg har skrevet Remington 870 på søknaden. Vanligste hagla i verden.

 

RWA: får satse på at det stemmer da. Hadde vært kjedelig å måtte bruke mer tid og penger på det her.

Link to comment
Share on other sites

Generelt våpenkunnskap på våpenkontorene er imponerende :winke1: .

Dvs. det er ingen våpenkunnskap, - de forholder seg til lister av typer. Og tross dette tar de ofte feil.

 

De hadde problemer med ekspressrifle. Etter flere telefoner til forhandleren ble det til slutt dobbeltrifle ( enkelskudd )

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Rett benevnelse på hagla di er: Remington 870 supermagnum - 12 / 89, type er hagle og mekanisme er repeter. Når de så kaller den for enkeltskudd på kammeret, så er det riktig. Det er et enkeltskudds våpen med repeter mekanisme som lader fra rørmagasin under pipa.

 

 

nei,det er ikke riktig.enkelt skudd er enkeltskudd.

 

§ 3. Skytevåpenets funksjoneringsmetode

 

De i § 2 nevnte skytevåpen deles inn etter våpenets funksjoneringsmetode.

 

Våpenets funksjoneringsmetoder er

a) enkeltskudd,

b) enkeltskudd, repeter med magasin,

c) enkeltskudd, halvautomatisk, eller

d) helautomatisk.

 

http://www.lovdata.no/for/sf/jd/xd-20090625-0904.html#2" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat fått innvilget søknad på hagle, men det står "innvilget hagle kal 12/90 enkeltskudd". Betyr det at jeg ikke kan kjøpe pumpehagle?

I søknaden fylte jeg ut "hagle" på våpen art, "remington" på fabrikkmerke, og "870" på modell.

 

Hei!

 

På våpenkortet til min 870 Marine Magnum står det:

 

Type HAGLE Enkeltsk.

Merke REMINGTON 870

Kaliber 12/76

Våpennr. xxxxxxxx

 

Er vel ikke så nøye om det står enkeltskudd eller repeter bare våpennummeret er riktig :D

 

mvh Marine Magnum

Link to comment
Share on other sites

@olepolet

 

Som du sikkert ser så er vi enige.... På kammeret (politikammeret) så henvises det til enkelt løp når det står enkelt skudd - en feil de har innarbeidet på flere enn ett politidistrikt. Det skulle stått enkeltskudd - repeter i våpenkortet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...