Jump to content

ruger 10/22 kit


supercz

Recommended Posts

Ja! du kan få det inn i landet, men hva du kan gjøre med den her er vanskelig å svare på. Om det er lov å montere det på børsa er en helt annen sak enn innførsel.

 

Du har to problemer her , våpenets totale lengde og hvorvidt det vil innebære en vesentlig endring av våpenets karakter.

 

Hva enn lengden er, er det under 84cm med foldekolben innfelt. Om det er mulig å gjøre den til en fast kolbe uten å kuke opp stivheten i "Chassiet" vet jeg lite om...Kan bli komplisert (tenker på om du må drille i den osv).

 

Du får også et dilemma med endringen.Er det en vesentlig endring av våpenets karakter? Spør din lokale lensmann, og be om å få det skriftlig så er du trygg der.

Personlig vil jeg si nei, det er det ikke. Er jo bare en ny stokk...men skjer mye rart på den fronten :forvirra: så kontakt våre uniformerte venner først.

 

NB!Uansett blir våpenet ulovlig til jakt, ettersom det uten tvil vil bli en halvautomat av militær karakter.

 

Personlig gir jeg ganske F i diverse "Kasser" til 10/22..men likte magasinet. Passer det på en vanlig 10/22 i trestokk mon tro? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Roffa, enig i at det er utenksomt av superzc å starte en tråd om denne stokken. Likevel håper jeg POD skjønner at det er ett fåtall som deler supercz's interesse for å kjøpe en slik stokk.

 

Hvorfor?

-Stokken ser ut til å sette alle praktiske hensyn til sides for å etterligne miltære stokker av en helt annen pris, kvalitet og brukervennlighet.

-Stokken er ulovlig montert på våpen tiltenkt jakt. Tror de aller fleste våpeneiere er såppas lovlydige at de etterfølger og respekterer dette. Man vil av åpenbare grunner ikke risikere bot eller muligheten for å drive med sin hobby.

Link to comment
Share on other sites

Syns det er viktig at folk får svar og ikke bare møter en mur med avvisninger....Å ha denne irrasjonelle frykten for POD er så tåpelig at det ikke kan sies!

 

Irrasjonell og irrasjonell. tja. Det er en helt annen sak.

Men kutter man ut det ordet fra setningen er jeg enig.

 

Om man skal være paranoide og sensurere hele forumet hele tiden for alt som kan snappes opp av pod, så kan man leggå ner helå driden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...